Dragon Rouge kreuje nowe oblicze firmy Topex

Dragon Rouge, międzynarodowa agencja strategii marki i brand designu, jest autorem nowego wizerunku najważniejszych marek w portfolio Grupy Topex, wiodącej na polskim rynku firmy narzędziowej, która pod nową nazwą powalczy o klientów w Europie i na świecie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

TOPEX to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek narzędzi w Polsce, od ponad 20 lat oferowana przez firmę o tej samej nazwie polskim i zagranicznym użytkownikom. Przez ponad dwie dekady swego istnienia firma Topex bardzo dynamicznie się rozwinęła, co pozwoliło jej zająć pozycję lidera w branży narzędziowej na rynku polskim i uczynić z niej jednego z najpoważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma sprzedaje swoje marki, w tym flagową markę TOPEX  oraz markę NEO Tools dedykowaną profesjonalistom, na wielu rynkach w Europie i na świecie. Wraz z rozwojem firmy przyszedł czas na zmianę nazwy. Aby odróżnić działalność biznesową firmy od marki produktowej firma zmieniła nazwę na Grupa Topex. Każda z trzech marek otrzymała nową oprawę wizualną poprzedzoną badaniami i przygotowaniem indywidualnych strategii marek.

Najbardziej widoczna zmiana dotyczy flagowej marki narzędzi ręcznych TOPEX. Ta dostępna cenowo marka, w pełni dopasowana do potrzeb majsterkowiczów, nie zawsze w przeszłości kojarzyła się z jakością i wygodą. Od tego czasu jakość narzędzi znacznie się poprawiła, jednak tradycyjny i nieco już przestarzały wizerunek marki pozostał bez zmian. Marka potrzebowała bardziej emocjonalnej komunikacji, która sprawiłaby, że użytkownicy polubią TOPEX. Nowe pozycjonowanie marki „TOPEX. Niezbędny tak jak Ty” i towarzyszący mu żółto - czerwony design zostały stworzone w Dragon Rouge w trakcie kilkumiesięcznej pracy. W nowym logo kluczowym elementem stała się tarcza z literą T w środku, podkreślająca nową jakość, niezawodność oraz  pewność siebie jej użytkowników. Tradycyjna dla marki żółć zmieniła swój odcień na bardziej  czysty i energetyczny, a czerwone elementy w znaku, na opakowaniach i samych produktach mają dodawać jej witalności i czynić ja bardziej unikalną na rynku. Zdjęcia ludzi towarzyszące marce TOPEX przedstawiają spontaniczne sytuacje domowe, w których zawsze główną rolę gra mężczyzna - głowa rodziny. Nowy design odnajdziemy w punktach sprzedaży, na nowych opakowaniach, materiałach promocyjnych  i stronach internetowych marki.

„TOPEX to jedna z nielicznych prawdziwie polskich marek, która w tej chwili w niczym już nie ustępuje swoim zagranicznym konkurentom.  Wszyscy chcemy by polskie marki nie miały kompleksów i budowały pozytywny wizerunek swoich firm i Polski za granicą. Taki właśnie ma być odświeżony TOPEX i myślę, że jeszcze wiele osób będzie zdziwionych jak nie doceniało tej marki” – mówi Arkadiusz Łoś, Brand Consulting Director w Dragon Rouge

Druga, odświeżona marka w portfolio to NEO Tools, powstała z myślą o profesjonalistach, tradycyjnie najbardziej wymagającej grupie odbiorców narzędzi. Narzędzia NEO produkowane są w oparciu o nowoczesne materiały i technologie gwarantujące najwyższą trwałość i niezawodność. Bardzo dobry produkt potrzebował silniejszego i bardziej nowoczesnego brandingu, który wyeksponuje atrybuty marki i ułatwi przebicie się do świadomości wymagających  użytkowników. Nowy znak NEO, wzbogacony efektem 3D, ma w założeniu oddawać najwyższą jakość i precyzję narzędzi NEO. Metaliczność, kontrastowe światło, wypolerowana powierzchnia mają przywoływać skojarzenia z zaawansowaną technologią. Dotychczasowy pomarańcz marki został skontrastowany z czernią, która w połączeniu z sugestią struktury włókna szklanego stanowi nowoczesne tło dla narzędzi i komunikatów marki oraz sugeruje „wyższą półkę” cenową.

Marki w nowych odsłonach oraz nowe standardy sprzedaży będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w tym i nadchodzącym 2013 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"