IKEA, Lidl, Beck’s, KFC szybko wykorzystały drugie dziecko Roberta Lewandowskiego do swojej promocji

W ciągu kilku godzin po tym, jak Robert Lewandowski, piłkarz reprezentacji Polski i zawodnik Bayernu Monachium oznajmił, że po raz drugi zostanie ojcem niektóre marki w Polsce wykorzystały ten fakt do swojej promocji. Zrobiły to m.in. IKEA, by zareklamować przewijak i Lidl, który zaprasza do swoich sklepów po zabawki. -  To świetny sposób budowania różnorodności komunikacji online, wywoływania pozytywnego zaangażowania, darmowego w zasadzie przekazu marki. Świadczy też o sprawności marketingowej w obszarze online - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Podczas środowego meczu Bayernu Monachium z Olympiakosem Pireus Robert Lewandowski po strzelonej bramce pokazał specjalną cieszynkę, wsadził piłkę pod koszulkę, a do swoich ust włożył kciuk, oznajmiając tym samym, że jego żona Anna spodziewa się drugiego dziecka.

grafika

Potem potwierdził tę informację na Instagramie i Facebooku.

Wyświetl ten post na Instagramie.                   Baby is coming👶🤰❤️😁 @annalewandowskahpba ❤️❤️ Post udostępniony przez Robert Lewandowski (@_rl9) Lis 6, 2019 o 12:20 PST

Marki wykorzystały drugie dziecko Roberta Lewandowskiego do swojej promocji

Na tę wiadomość niemal natychmiast zareagowały w social mediach niektóre marki wykorzystując tzw real-time marketing (RTM).

Firma Beck’s Polska zamieściła zdjęcie swojego piwa Beck’s Blue z hasłem „Ania przechodzi na bezalkoholowe”.

grafika

IKEA wrzuciła zdjęcie pokoju dziecięcego z łóżeczkiem i przewijakiem, na którym leży piłka. Zdjęcie opatrzono hasłem „Przewijak wraca do gry” a w poście napisano: „Kiedy kapitan ogłasza nowe powołanie”.

Lidl Polska opublikował zdjęcie lalki-noworodka z podpisem: „Kiedy młode wchodzi do gry… postaw na zabawki z Lidla”.

W treści posta napisano: „Nowe w składzie? Gra-tu-le-wy, tzn. gratulujemy :) I mamy od razu propozycję na przyszłość. Lalka First Words Baby zachwyci każdego maluszka :) Szukaj jej i innych zabawek na lidl-sklep.pl!”

Piłkarzowi pogratulowała też sieć restauracji KFC, która opublikowała zdjęcia dwóch kubełków: mniejszego i większego z hasłem „Mały Lewy”.

grafika

Sprawny marketing w social mediach

Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu przypomina, że w teorii Real-time-marketing jest krótką formą komentarza otaczającej nas rzeczywistości, realizowaną przez konkretną markę. To typowy atraktor czyli element komunikacji, który ma na chwilę zwrócić naszą uwagę w sieci, głównie w mediach społecznościowych. Żyje od 24 do 72 godzin. Jego celem jest przekaz wirusowy - do informacji lub kreacji marki dodawany jest element emocjonalny (tutaj jest nim informacja o kolejnym dziecku Anny i Roberta Lewandowskich).

 -  W praktyce chodzi o to, by jakieś wydarzenie, które nagle staje się nośne, mogło być darmowym, wirusowym przekazem zbudowanym przez markę. Chodzi wyłącznie o efekt wizerunkowy, pozytywne emocje, choć być może niektórzy notują lepsze parametry biznesowe z tego powodu. Efekty kreacji mierzy się poprzez analizę zasięgów i jakości komentarzy. Popularnym tematem RTM są wydarzenia sportowe, społeczne, święta, wszelkie wydarzenia okolicznościowe. Natomiast z oczywistych względów marki nie komentują polityki. Dla marketerów RTM jest świetnym sposobem budowania różnorodności komunikacji online, wywoływania pozytywnego zaangażowania, darmowego w zasadzie przekazu marki, rozprzestrzeniającego się w formule virala. Warto też podkreślić, że RTM może być prostym sposobem testowania kreacji różnych form komunikacji np. poprzez testy A/B. Moim zdaniem dobre wykorzystanie real-time marketingu świadczy o sprawności marketingowej w obszarze online, dlatego warto wykorzystywać ten sposób działania - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą