Dunlop No Limit VTG Racing Team rozpoczyna nowy sezon z 1500 KM

Chevrolet Camaro SS zastąpi GMC Typhoon Warszawa, 24 maja 2012 r. – Rozpoczyna się kolejny,  dziesiąty już sezon startów zespołu Dunlop No Limit VTG. Jak co roku zespół zapowiada walkę o czołowe pozycje. Fanów motoryzacji czeka jednak niespodzianka – GMC Typhoon, z którym team był kojarzony do tej pory odchodzi na zasłużoną motoryzacyjną emeryturę. Marcin Blauth poprowadzi teraz legendarnego Chevroleta Camaro SS. Zawody na ¼ mili to - oprócz popisu refleksu i opanowania kierowców - także wyścig technologii. Dlatego już od jesieni ubiegłego roku w warsztacie VTG powstawała całkiem nowa konstrukcja, budząca ekscytację i ciekawość świata drag racingu. Premiera nowej maszyny odbyła się 19 maja br. w Warszawie. „Camaro No Limits jest unikatowe – to jedyny egzemplarz na świecie, który posiada napęd na obie osie. W miejscu seryjnego silnika umieściliśmy wyczynowy GM Small Block Les Youg o pojemności 6.3 litra z dwiema turbinami Holset, który generuje 1500 KM i 1650 Nm momentu obrotowego. Auto wyposażone jest w 3-biegową automatyczną skrzynię biegów TH400. Właściwą trakcję i prowadzenie zapewnia gwintowane zawieszenie 4Link. Kolektory wydechowe i ssące, intercoolery, wydechy i orurowanie dolotów, to dzieło firmy VTG. Komputer sterujący pracą silnika pochodzi z kolei od Autronika” – opisuje swoją maszynę Marcin Blauth.Poszczególne rozwiązania mają zapewnić Chevroletowi wyjątkową moc – Camaro No Limits będzie potrzebować tylko 2,5 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, 5,5 sekundy, żeby osiągnąć 200 km/h. Pokonanie ¼ mili powinno więc zająć mniej niż 7 sekund. „Nasze plany są ambitne, dlatego bardzo solidnie przygotowujemy się do nadchodzącego sezonu. Camaro No Limits poddaliśmy wielu testom, ale o tym, jak auto ostatecznie zachowa się na torze, przekonamy się dopiero podczas wyścigu. Mogę natomiast zapewnić, że będziemy dalej walczyć o bicie rekordów. Wierzę, iż opływowa linia nadwozia i sprawdzone rozwiązania technologiczne pozwolą nam osiągnąć więcej niż kiedykolwiek” – zapowiada M. Blauth.Plany Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu skupiają się nie tylko na startach w polskich zawodach, ale także imprezach rangi międzynarodowej. Ten rok będzie poświęcony głównie testom nowego samochodu, co jednak nie oznacza ograniczenia apetytu na bicie rekordów. Planowane starty w tym sezonie:

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

  • 26-27 maja br. – Częstochowa, lotnisko Rudniki (2. eliminacja Pucharu Polski SSS)
  • 8-10 czerwca br. – King of Germany
  • 17 czerwca br. – Ryki (1. eliminacja Pucharu Polski SSS)
  • 23 czerwca br. – Węgry, Kunmadaras (próba bicia rekordu)
  • 29 czerwca – 1 lipca br. – Piestany koło Bratysławy (KOE Series)
  • 28-29 lipca br. – Ukraina, Vinnitsa
  • 31 sierpnia – 2 września br. – Chorwacja, Osijek (KOE Series)
  • 8-9 września br. – Biała Podlaska (3. eliminacja Pucharu Polski SSS)
  • 28-29 września br. – Serbia, Kragujevac (Final Fight, KOE)

Miniony, 2011 rok był dla Dunlop VTG NoLimit Racing Team pełen sukcesów, ale i niespodzianek. Grzegorz Staszewski zaliczył trzy zwycięstwa pod rząd oraz pobił rekord Polski na odcinku ¼ mili z czasem 8,54 sekundy i prędkością na mecie wynoszącą 260 km/h. Z kolei w rękach Marcina Blautha znalazł się tytuł „King of Germany”. Ogromnych emocji na zakończenie sezonu dostarczyła kibicom rywalizacja Marcina Blautha z zawodnikiem z Litwy o tytuł „King of Poland”. Zawodnikowi Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu do wygranej zabrakło 0,0001 sekundy, czyli… przysłowiowej „grubości lakieru”. W tym roku w zespole doszło do zmiany – będzie on w nadchodzącym sezonie reprezentowany tylko przez Marcina Blautha. To specjalnie dla niego w warsztacie VTG powstało nowe auto. „Jak co roku, wiążemy duże nadzieje ze startami Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu w kolejnym sezonie. Już wielokrotnie udowodnili, że należą do ścisłej międzynarodowej czołówki w wyścigach na ¼ mili. Cieszę się, że we współpracy z Marcinem Blauthem i jego zespołem, Dunlop może podzielić się swoimi wieloletnimi doświadczeniami w sportach motorowych i wspólnie walczyć o najlepsze czasy, najwyższe miejsca na podium” – powiedział Łukasz Tłuchowski, starszy menedżer marki Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska.Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.team.vtg.pl oraz www.dunlop.pl.Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"