Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”

Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam dzienników tylko trzy tytuły zarobiły przez osiem miesięcy br. więcej niż przed rokiem: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Największe spadki dotknęły „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Duże spadki wpływów reklamowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”. Liderem „Gazeta Wyborcza”

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły 826,2 mln zł, czyli 14,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że przychody reklamowe tego dziennika spadły w skali roku o 14,4 proc., z 215,3 do 184,3 mln zł.

Wpływy z reklam tego dziennika stanowią 21,4 proc. wpływów reklamowych wszystkich monitorowanych przez Kantar Media gazet codziennych.

Wiceliderem reklamowym wśród dzienników jest „Fakt” z przychodami w wysokości 87,8 mln zł - niższymi wobec roku ub.r. o 6,7 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-ze-spadkiem-sprzedazy-w-lipcu-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej ##

Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”, w której marketerzy wydali 66,1 mln zł. Ten dziennik był jednym z dwóch z czołówki gazet codziennych, który zanotował największy - w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. - spadek wpływów reklamowych. Skurczyły się one o 20,2 proc.

Podobna - 20,4 proc. - redukcja przychodów z reklam dotknęła „Super Express”, który przez osiem miesięcy br. zarobił 59,5 mln zł.

Dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych zanotowały także „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Łódzki”. Wydatki na reklamę w pierwszym tytule spadły o 10,4 proc., do 26,5 mln zł, a w drugim - o 14,5 proc., do 19,7 mln zł.

Z kolei „Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 4,2 proc. mniej niż przed rokiem - blisko 31 mln zł.

Z czołówki 10 dzienników z największymi wpływami z reklam, trzy tytuły zarobiły w omawianym okresie więcej niż rok wcześniej.

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” reklamodawcy zwiększyli wydatki o 5,9 proc. do 34,5 mln zł. W „Głosie Wielkopolskim” wydali w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 4 proc. więcej (27,5 mln zł), a w „Dzienniku Polskim” - 15,1 proc. więcej (19,2 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów