Duże zmiany w czytelnictwie dzienników w województwach. Siedem regionów z nowymi liderami

W siedmiu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od czerwca do listopada 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Z trzeciego na pierwsze miejsce w województwie dolnośląskim awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytana była „Gazeta Wyborcza” (Agora). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 5,85 pkt. proc. do 14,78 proc., a „Gazeta Wyborcza” w okresie od czerwca do listopada 2015 roku miała wynik na poziomie 9,82 proc., po spadku o 1,81 pkt. proc.

W województwie łódzkim nowym liderem czytelnictwa został „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 1,89 pkt. proc. i wyniósł 20,08 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Dziennika Łódzkiego” (Polska Press Grupa) zmniejszyło się o 3,35 pkt. proc. do 15,50 proc.W Małopolsce z drugiego na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt”. „Gazeta Krakowska” zanotowała jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 0,38 pkt. proc. do 8,84 proc., a wynik „Faktu” w badanym okresie uplasował się na poziomie 8,27 proc., po stracie o 2,72 pkt. proc.Na pierwsze miejsce w województwie podkarpackim awansował „Fakt”, który wyprzedził „Nowiny”. „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 0,65 pkt. proc. do 16,19 proc., a wynik „Nowin” uplasował się na poziomie 15,04 proc., po spadku o 3,08 pkt. proc.Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie warmińsko-mazurskim również został „Fakt”. Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 2,34 pkt. proc. i wyniósł 6,57 proc.Natomiast tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Edytor) w najnowszej fali nie został uwzględniony w badaniu, a jego wynik w fali czerwiec - listopad 2014 wyniósł 13,08 proc. (wówczas tytuł ten był liderem).Na pierwsze miejsce w województwie wielkopolskim awansował „Głos Wielkopolski (Polska Press Grupa), który zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 0,67 pkt. proc. do 12,98 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Fakt” - jego wynik zmalał o 5,30 pkt. proc. do 8,78 proc.Również na pierwsze miejsce w województwie zachodniopomorskim awansował „Fakt”, który wyprzedził „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Oba tytuły zanotowały jednak spadki wskaźnika czytelnictwa: „Fakt” - o 1,50 pkt. proc. (do 11,67 proc.), a „Głos - Dziennik Pomorza” - o 9,43 pkt. proc. (do 9,85 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-dogania-fakt-przeglad-sportowy-z-najwiekszym-wzrostem-czytelnictwo-dziennikow ##

 

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii