Liderem rynku telewizyjnego w okresie od 4 do 10 czerwca br. była TVP1. Jej udział wzrósł o aż 2,67 pkt. proc. do 18,33 proc. - wynika z danych w Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w rynku wzrósł o aż 2,89 pkt. proc. do 15,22 proc. Na trzecią pozycję spadła TVN z wynikiem tylko 12,03 proc. po spadku o aż 3,49 pkt. proc., a na czwartą – Polsat (11,81 proc., spadek o 1,78 pkt. proc.). Rekordowe wyniki odniósł kanał TVP HD, który znalazł się na 14. miejscu w zestawieniu. Jego udział wzrósł o aż 0,46 pkt. proc. do 0,84 proc.
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansowała TVP1, która zyskała tutaj aż 4,04 pkt. proc. do 15,96 proc. udziału, a na drugą - TVP2 (13,73 proc., po wzroście o 2,98 pkt. proc.). Na podium uplasował się jeszcze Polsat (13,26 proc., spadek o 1,65 pkt. proc.). Także i tutaj TVP HD odniosła rekordowe wyniki. Jej udział wzrósł tutaj jeszcze bardziej, niż w grupie ogólnej, bowiem o aż 0,75 pkt. proc. do 1,29 proc. Stacja ta znalazła się na dziesiątym miejscu w zestawieniu.

Największą popularnością w zeszłym tygodniu cieszył się mecz “Polska – Grecja”. W TVP1 oglądało go aż 12,55 mln widzów (więcej na ten temat). Dotychczasowy lider oglądalności, serial M jak miłość spadł dopiero na czwartą pozycję.
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 04-10.06.2012 - grupa 4+
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 04-10.06.2012 - grupa 16-49











