TVP1 liderem w DVB-T w czerwcu, TVP Info wyprzedziło TVN i TVP2

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w czerwcu br. była TVP1. Na trzecie miejsce awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN i TVP2. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był Polsat, a tuż za podium znalazł się Puls 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W czerwcu 2020 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2019 roku zwiększył się o 9,08 proc. i wyniósł 13,34 proc.

Drugi był Polsat, który zanotował udział na poziomie 9,89 proc., po spadku o 18,87 proc.

TVP Info wyprzedziło TVN i TVP2

Z piątego na trzecie miejsce awansowało TVP Info, którego udział wzrósł o 17,91 proc. do 8,03 proc.

Z trzeciej na czwartą lokatę spadła TVP2 - strata udziału o 15,52 proc. do 7,73 proc. Z kolei z miejsca czwartego na piąte spadł TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,20 proc. i wyniósł 7,56 proc.

Najwięcej zyskał Fokus TV, którego wynik względem czerwca ub.r. poszedł do góry o 54,12 proc. do 2,62 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 27. na 24. pozycję.

Z kolei najwięcej stracił TVP Sport - było to 74,91 proc. do 0,68 proc. Stacja spadła z 19. na 13. pozycję.

Na 23. lokacie uplasował się Polsat News, który od 20 września 2019 roku testowo nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście. W czerwcu br. udział stacji wyniósł 0,70 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w czerwcu 2020 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 10,48 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 24,06 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-i-polrocze-2020-tvp1-liderem-tvp-info-awans,7170505894553217a ##

Drugi był TVN, którego udział zwiększył się o 0,20 proc. do 9,90 proc. Na podium znalazła się TVP1 (7,49 proc., w dół o 15,46 proc.).

Duży awans Puls 2

Z siódmego na czwarte miejsce awansował Puls 2 (6,43 proc., do góry o 41,01 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 83,72 proc. do 3,95 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Info. W tym ujęciu najwięcej też stracił TVP Sport - było to 73,39 proc. do 0,66 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele