Polsat liderem w DVB-T, rekordowy spadek TVP Info. TV Puls wyprzedził TV4 - Zoom TV przed WP TV

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. nadal był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Nowa TV, a najwięcej straciło TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W październiku 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2017 roku zmniejszył się o 5,30 proc. i wyniósł 12,51 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 10,87 proc., po spadku o 4,31 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,28 proc. i wyniósł 10,62 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 0,10 proc. do 9,99 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-telewizyjny-pazdziernik-2018-tvn-liderem-tvn24-tvp-abc,7171195958749313a ##

Duży spadek TVP Info

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział spadł najbardziej w zestawieniu - o 13,59 proc. do 6,61 proc.

Kolejny był kanał TV Puls, który awansował z siódmej lokaty. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,88 proc. (rok wcześniej było to 5,12 proc., co oznacza wzrost wynoszący 14,84 proc.).

Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,17 proc. (wzrost o 5,30 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

20. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. wyniósł 1,08 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca, gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę.

Zoom TV przed WP

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,62 proc. udziału w październiku br., WP - 0,60 proc., Nowa TV - 0,54 proc. oraz Metro - 0,51 proc.). Trzy pierwsze wyżej wymienione stacje odnotowały wzrosty względem października 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 40,91 proc., 17,65 proc. i 50 proc. (największy w zestawieniu wszystkich kanałów). Z kolei wynik Metra się nie zmienił.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też utrzymał Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,56 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 6,61 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 4,44 proc. do 13,16 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,75 proc., w dół o 6,82 proc.) i Jedynka (6,54 proc.; - 2,10 proc.).

1,23 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 54,29 proc. do 0,54 proc., też odnotowała tutaj Nowa TV. Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciło Metro - było to 32,88 proc. do 0,49 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"