TVP1 wyprzedziła Polsat w DVB-T. 0,39 proc. udziału Polsat News

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TVP Sport, a najwięcej straciła Nowa TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W październiku 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2018 roku zwiększył się o 14,44 proc. i wyniósł 12,44 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 11,47 proc., po spadku o 8,31 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,33 proc. i wyniósł 10,16 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 13,91 proc. do 8,60 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-pazdziernik-2019-polsat-lider-m-jak-milosc,7170816626641025a ##

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,99 proc. (rok wcześniej było to 6,61 proc., co oznacza wzrost wynoszący 5,75 proc.).

Najwięcej zyskał TVP Sport, który awansował z 20. na 16. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 91,67 proc. do 2,07 proc.

Z kolei najwięcej straciła nowa TV, której wynik względem października ub.r. zmalał o 25,93 proc. do 0,40 proc. Kanał ten w zestawieniu spadł z 25. na 26. pozycję.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 12,91 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 4,79 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,45 proc. do 12,18 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,58 proc., w dół o 1,94 proc.), a czwarte miejsce zajęła Jedynka (7,49 proc., + 14,53 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (7,37 proc., do góry o 13,56 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 59,35 proc. do 1,96 proc., także i tutaj odnotowała stacja TVP Sport. W tym ujęciu najwięcej również straciła Nowa TV - było to 31,48 proc. do 0,37 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem