W sierpniu 2020 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do sierpnia 2019 roku zwiększył się o 3,20 proc. i wyniósł 13,55 proc.
Drugi był Polsat, który zanotował udział na poziomie 9,95 proc., po spadku o 17,56 proc.
Podium uzupełnia TVP2 ze wzrostem udziału o 1,04 proc. do 8,72 proc.
TVP Info wyprzedziło TVN
Z piątego na czwarte miejsce awansowało TVP Info, którego udział wzrósł o 10,82 proc. do 7,58 proc.
Z kolei na piąte spadł TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,44 proc. i wyniósł 7,12 proc.
Najwięcej zyskał Fokus TV, którego wynik względem sierpnia ub.r. poszedł do góry o 27,51 proc. do 2,41 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 17. na 13. pozycję.

Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura - było to 61,36 proc. do 0,34 proc. Stacja spadła z 21. na ostatnią pozycję.
Na 23. lokacie uplasował się Polsat News, który od 20 września 2019 roku testowo nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście. W sierpniu br. udział stacji wyniósł 0,78 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w sierpniu 2020 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 11,32 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 14,44 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-sierpien-2020-tvp1-hit-liga-mistrzow,7170481415210625a ##
Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 14,10 proc. do 8,77 proc. Na podium znalazła się TVP1 (7,10 proc., w dół o 10,01 proc.).
TV Puls przed TVP2
Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TV Puls (6,73 proc., do góry o 10,33 proc.), który wyprzedził TVP2 (6,57 proc., - 2,23 proc.).
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 46,41 proc. do 3,06 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Info. W tym ujęciu najwięcej też straciła TVP Kultura - było to 67,39 proc. do 0,30 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











