W czerwcu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2022 roku zmniejszył się o 6,64 proc. i wyniósł 13,11 proc.
Wiceliderem była TVP2, która zanotowała udział na poziomie 10,51 proc., po wzroście o 1,88 proc.
TVP Info na podium
Podium uzupełnia TVP Info, które miało wynik na poziomie 9,49 proc., po spadku o 0,19 proc.
Czwarte miejsce ze wzrostem udziału o 0,89 proc. do 8,18 proc. zajął Polsat. Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział zmalał o 0,06 proc. do 6,19 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-liderem-w-4-tvn-na-czele-w-16-49-eurosport-1-w-gore-o-62-proc,7169507234723969a ##

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem czerwca 2022 roku poszedł do góry o 2326,09 proc. do 0,56 proc. Kanał w rankingu awansował z miejsca 31. na 27.
Z kolei najwięcej straciła Nowa TV, która w zestawieniu była 25. (po spadku z 20. lokaty). Jej wynik zmniejszył się o 38,82 proc. do 0,60 proc.
0,47 proc. udziału TVP Nauka
30. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w czerwcu br. wyniósł 0,47 proc.

Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 w czerwcu 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,64 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 11,27 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakty-liderem-programow-informacyjnych-teleexpress-na-czele-spadkow ##
Drugi był TVN, którego wynik zmniejszył się o 0,49 proc. do 8,25 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (7,42 proc., do góry o 1,80 proc.). Czwarta była TVP1 (6,81 proc., - 16,63 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











