Dwie trzecie Polaków ma w domu komputer

65 proc. Polaków deklaruje, że ma w domu komputer, wykorzystując go przede wszystkim do internetu i nauki – pokazuje badanie PBS DGA. Osoby nieposiadające tego urządzenia uzasadniają najczęściej, że nie jest im potrzebne.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Dokładnie 64,9 proc. Polaków deklaruje, że ma w domu komputer, przy czym 51,5 proc. osób wymienia komputer stacjonarny, a 25 proc. – przenośny. Dwie trzecie tych respondentów uzasadnia, że takie urządzenie jest im potrzebne do korzystania z internetu. 60 proc. posiadaczy komputerów wymienia w tym kontekście naukę, a 44,5 proc. – pracę. Dla 32 proc. ankietowanych z tej grupy kupiło komputer dla dzieci lub do zabawy. Z kolei wśród 35,1 proc. Polaków, którzy nie mają komputera, 71 proc. twierdzi, że nie jest on im do niczego potrzebny, a 26 proc. jako uzasadnienie wymienia względy finansowe.

Aż 89 proc. posiadaczy komputerów ma w domu dostęp do internetu. Wśród pozostałych 11 proc. osób z takim sprzętem, ale bez połączenia z siecią 40,5 proc. argumentuje, że nie jest im ono potrzebne, 38,5 proc. wskazuje powody finansowe, natomiast 11,5 proc. uzasadnia, że tam, gdzie mieszkają, nie ma takiej możliwości. W domach 90,5 proc. polskich internautów wszystkie komputery są podłączone do sieci, przy czym 77 proc. z tych osób nie ma innych urządzeń pozwalających na dostęp do internetu. Takim sprzętem dysponuje jedynie 16 proc. użytkowników sieci.

Prawie 87 proc. Polaków mających komputer nie planuje zakupu kolejnego lub innego urządzenia służącego do korzystania z internetu. Takie zamiary deklaruje tylko 7 proc. osób z tej grupy, przy czym 4 proc. chce nabyć komputer, a 3 proc. – inne urządzenie dające dostęp do sieci.

Badanie posiadania przez Polaków komputerów i korzystania z internetu zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku. Ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły reprezentatywną próbę gospodarstw domowych – 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele