'Dwójka' straci mniej niż zakładano

Zarząd Polskiego Radia pod wpływem protestów częściowo wycofuje się z planów ograniczenia zasięgu Programowi Drugiemu.

Gazeta Wyborcza - łk
Gazeta Wyborcza - łk
Udostępnij artykuł:

Eksperci PR i Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) pracują nad modyfikacją projektu zmian częstotliwości w Polskim Radiu, w wyniku którego zyska Jedynka, a stracą Dwójka i Radio BiS – czytamy w Gazecie Wyborczej.

 - Szukamy takiego rozwiązania, aby Dwójka poniosła jak najmniejsze straty. Stanie się to głównie kosztem Biski - mówi GW Anna Streżyńska, prezes UKE.

W nowej wersji dostęp do audycji Programu 2 straci nie 19, lecz 10 proc. słuchaczy, a program ma być słyszalny na obszarze przeszło połowy kraju. Ponadto zyska też kilka nowych nadajników, m.in. w Białej Podlaskiej, okolicach Dęblina, na Śląsku oraz w Giżycku, dzięki czemu po raz pierwszy usłyszą go mieszkańcy Warmii i Mazur. Nowe rozwiązanie musi jeszcze zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Do zamiany częstotliwości dojdzie prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

Polskie Radio zapowiada uruchomienie w najbliższych miesiącach niekodowanej emisji satelitarnej swoich programów, która ma wypełnić lukę w eterze.

Pod listem otwartym przeciwko zmianom w Dwójce zamieszczonym na stronie internetowej www.sygnatariusze-radio.com podpisało się przeszło 14 tys. osób. Ostatnio pod listem podpisał się też prezes PR Krzysztof Czabański. Swój krok uzasadnia na stronie internetowej PR "troską o rozwój i obecność w każdym polskim domu oferty kulturalnej", a sygnatariuszy nazywa swoimi "sojusznikami". Podpis złożył też nowy szef Dwójki Krzysztof Zaleski.

Słuchalność stacji radiowych – Udział w rynku styczeń-marzec 2007Styczeń-marzec 2006Stacje ogólnopolskieRadio RMF FM22,40%21,40%Radio Zet19,20%18,80%Jedynka - Program 1 Polskiego Radia12,90%14,90%Trójka - Program 3 Polskiego Radia6,60%6,10%Radio Maryja2,20%2,50%Dwójka - Program 2 Polskiego Radia0,70%0,70%Bis Polskie Radio0,30%0,70%Stacje ponadregionalneRadio TOK FM1,00%0,80%Radiostacja0,90%0,60%Radio Wawa0,80%0,80%Grupy radioweGrupa TIME [46]8,80%7,90%Audytorium [17]5,10%5,00%Grupa AGORA [28]3,80%4,40%Grupa AD.POINT [11]1,80%1,50%Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, styczeń - marzec 2007, ogół badanych, próba: 23055.

Gazeta Wyborcza - łk
Autor artykułu:
Gazeta Wyborcza - łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online