Gwiazdy jako śmieci w kampanii „Weź mnie posegreguj”

Pod hasłem „Weź mnie posegreguj” ruszyła kampania edukacyjna promująca segregację odpadów. W rolę śmieci wcielili się m.in. Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski i Katarzyna Warnke.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Gwiazdy jako śmieci w kampanii „Weź mnie posegreguj”
mat.pras.

„Chowaj ten telefon, synek, i zaraz daj mnie do metalu” – woła Mariusz Pudzianowski jako „puszka” po napoju, która domaga się wyrzucenia do żółtego kosza. „Obie możemy przeżyć kolejne piękne życie” – śpiewa Natalia Kukulska. 

Każdy z odpadów ma swoją osobowość, wchodzi w interakcję z wyrzucającym go przechodniem i usilnie dąży do tego, by zostać prawidłowo posegregowanym. Katarzyna Warnke uwodzi, Wiktor Dyduła prosi, Ola Domańska prowadzi głębszy wewnętrzny dialog, a “na koń!” Macieja Musiałowskiego ma szansę wejść na nowo do żargonu w zupełnie nowym znaczeniu.

– Jak pokazują zlecone przez RLG badania, tylko 40% z nas dzieli wszystkie odpady na 5 frakcji, a 14 proc. nie segreguje w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd. A że koncepcja kampanii jest dość absurdalna, zdecydowaliśmy wystartować ją w piątek 13. Liczę, że ta data przyniesie nam szczęście i pomoże kampanii stać się viralową – komentuje Monika Wyciechowska, dyrektor ds. edukacji i promocji, RLG w Polsce.

Siedem różnych spotów

„Weź mnie posegreguj” to edukacyjna kampania społeczna, na którą składa się 7 spotów: sześć 30-sekundowych indywidualnych z poszczególnymi gwiazdami oraz jeden wspólny, w wersji: 60- i 30-sekundowej. Dodatkowo, przygotowano edukacyjne grafiki, a także specjalną stronę www. 

Spoty pojawiają się na kanałach społecznościowych projektu RLG odpowiedzialnego za promowanie segregacji odpadów – @Elektro3000, oraz w social mediach gwiazd biorących udział w kampanii. Prowadzona jest również kampania reklamowa na YouTube i Meta, której emisja zaplanowana jest do połowy lipca. Główny spot pojawi się także na dużym ekranie w ramach „Kina na Leżakach” realizowanego przez sieć kin niezależnych oraz w Kinotece.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiada agencja Who Will Save The Planet. Spoty filmowe przygotował dom produkcyjny Bulletproof Warsaw z reżyserem Kubą Bujasem, który jest również autorem tekstów scenariuszy, i Kamilem Kotarbą, autorem sesji zdjęciowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą