Dyskonty najpopularniejszym miejscem zakupów (infografika)

Wybierając się na zakupy Polacy najczęściej korzystają z sieci dyskontowych. Są też w stosunku do nich najbardziej lojalni i zadowoleni z ich usług, w porównaniu do super- i hipermarketów, małych i średnich sklepów czy hurtowni - wynika z badania PBS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdecydowana większość Polaków (94 proc.) robi zakupy w sieciach handlowych - odsetek tam kupujących jest większy niż przed rokiem i przed trzema laty.

Decydentami w swoich gospodarstwach domowych jest 39 proc. Polaków. To oni najczęściej osobiście robią zakupy spożywcze i kupują produkty codziennego użytku, od nich zależy wybór zakupów w sklepach sieciowych.

Wciąż więcej Polaków wybiera dyskonty niż małe i średnie sklepy. W Top 3 sieci spożywczych, w których zakupy robi 82 proc. Polaków, znalazły się Biedronka, Lidl i Tesco.

Polacy nie tylko zadeklarowali, że najczęściej korzystają z sieci dyskontowych, ale też są w stosunku do nich najbardziej lojalni, na co wskazuje użyty w badaniu wskaźnik lojalności NPS. Analiza rynku na podstawie przeprowadzonego badania wskazuje, że najwyższy wskaźnik NPS dotyczy właśnie sieci dyskontowych (NPS = 31 na skali od -100 do 100), podczas gdy wartość wskaźnika dla super- i hipermarketów oszacowana została na 18.

Kim są decydenci kupujący w sieciach spożywczych? 70 proc. z nich woli zakupy niż sport. Do sklepu zwykle nie mają daleko - mogą tam jednak dotrzeć samochodem, jako że połowa z nich ma własne auto. 37 proc. posługuje się smartfonem, a 34 proc. korzysta z serwisów społecznościowych.

Dziś 4,4 proc. kobiet i 5,1 proc. mężczyzn rozważa robienie zakupów spożywczych w sklepach internetowych. Takiej formie zakupów przychylnych jest wciąż najwięcej mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców i osób z wykształceniem średnim lub wyższym. Więcej jest wśród nich osób posiadających własny samochód niż tych bez auta. Potencjalni kupujący to single lub rodziny z jednym lub dwójką dzieci.

Obecnie najczęściej wskazywanymi marketami internetowymi, w których Polacy robią zakupy spożywcze, są Piotr i Paweł, Alma 24, Makro i Tesco.

grafika

Badanie ilościowe zostało przeprowadzone przez PBS w ramach OmniPBS techniką wywiadu bezpośredniego CAPI na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+: n=2000 (2015), n=2000 (2014), n=3205 (2012).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów