W tym roku według różnych szacunków mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mieli wydać na świętowanie Dnia Matki 23,6 mld dolarów. Daje to 186,39 dol. na osobę, i oznacza wydatki 10 proc. wyższe niż rok temu.
Na rynku amerykańskim skrzętnie ten fakt wykorzystują marketerzy, którzy zwiększają znacznie swoje aktywności marketingowe przy okazji tego święta. Z estymacji firmy Brand Keys wynika, że w tym roku firmy przeznaczyły 2,5 mld dolarów na reklamy związane z Dniem Matki. To 5 proc. więcej niż rok temu.
Coraz częściej osobne reklamy na Dzień Matki przygotowują też firmy w Polsce.
Oto przykłady reklam związanych z Dniem Matki w Stanach Zjednoczonych:
1. KFC „Tender Wings of Desire”Agencja: Wieden+Kennedy Portland

2. Kraft Macaroni&Cheese „Swear Like a Mom”Agencja: CP+B Boulder
3. BarkBox

4. Carhartt „All Hail the Carhartt Woman”
5. Brawny Paper Towels „Once a Mother, Always a Giant”Agencja: Cutwater

6. PampersAgencja: Saatchi&Saatchi
7. HP „With Every Child A Mother Is Born”Agencja: Aigner&oesterreicher

8. American Greetings „#GiveMeaning”
9. Skittles „Umbilical”Agencja: DDB

10. eHarmony „Someone For You”Produkcja: Hardline Films
11. Airbnb „Vacation Mom”

A oto najciekawsze zdaniem Wirtualnemedia.pl polskie reklamy związane z Dniem Matki:
1. Nivea
2. Biedronka Agencje: Duda Polska, MEC
3. Rossmann „Mamy od zawsze nas inspirują”











