Dom mediowy przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ gwiazd dziennikarstwa i publicystyki w roku 2014. Na pierwszym miejscu znaleźli się Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek - Szałkow, Anna Seremak, Anna Kalczyńska, Igor Sokołowski i Małgorzata Kukuła, prowadzący w TVN 24 dzienne pasmo informacyjne „Dzień na żywo”. Ten program przyniósł z reklam w ub.r. 104,3 mln zł (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info, a Anna Kalczyńska w „Dzień dobry TVN”).
„Dzień na Żywo” wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Grupy Polsatu (m.in. w Polsacie i Polsat News) - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program „Nowy dzień”, który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku „Nowy Dzień” także znalazł się na drugim miejscu).

Na trzecim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN24 program „Szkło Kontaktowe” przyniósł z reklam 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również „Szkło Kontaktowe” powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.
- Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje - mówi Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media.
Czwarta była Elżbieta Jaworowicz. Prowadzona przez nią „Sprawa dla reportera” przyniosła Jedynce z reklam 30,2 mln zł. Z kolei prowadzony przez Michała Olszańskiego „Express Reporterów” (TVP2) osiągnął wpływy na poziomie 25,3 mln zł.

10. najbardziej dochodowych reklamowo dziennikarzy i programów publicystycznych w telewizji na drugiej stronie artykułu
10. najbardziej dochodowych reklamowo dziennikarzy i programów publicystycznych w telewizji:1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek - Szałkow, Anna Seremak, Anna Kalczyńska, Igor Sokołowski i Małgorzata Kukuła („Dzień na żywo” - TVN24, TVN24 BiŚ) - 104,3 mln zł2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzysztof Ibisz („Nowy dzień” - Polsat, Polsat News, Polsat News 2) - 91,9 mln zł3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski („Szkło Kontaktowe” - TVN24) - 39,1 mln zł4. Elżbieta Jaworowicz („Sprawa dla reportera” - TVP1) - 30,2 mln zł5. Michał Olszański („Ekspress Reporterów” - TVP2) - 25,3 mln zł6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik („Tak jest” - TVN24) - 24,3 mln zł7. Tomasz Lis („Tomasz Lis na żywo” - TVP2) - 22,2 mln zł8. Przemysław Talkowski („Państwo w państwie” - Polsat, Polsat News, Polsat News 2) - 16,3 mln zł9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki, Radosław Mróz („Dzień po dniu” - TVN 24, TVN 24 BiS) - 15,4 mln zł10. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński („To jest dzień” - Polsat News) - 13,6 mln złKwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów.











