W ostatnim tygodniu września Lotnisko Chopina w Warszawie stało się miejscem wyjątkowej akcji promocyjnej. Wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną zorganizowano "Dzień Wiedźmina" – wydarzenie, które miało na celu promocję Pawilonu Polski na Expo Osaka 2025. Pasażerowie mogli poczuć atmosferę znaną z sagi Andrzeja Sapkowskiego, spotkać postacie z uniwersum oraz zobaczyć scenografie inspirowane Kaer Morhen i podróżami Geralta. Jak podkreślają organizatorzy, była to okazja do połączenia się na żywo z Japonią i przełamania barier geograficznych.
Wydarzenie miało charakter otwarty i skierowane było do wszystkich podróżnych korzystających z warszawskiego lotniska. Organizatorzy podkreślili, że była to forma lekkiego wprowadzenia do polskiego dzieła fantasy, które zdobyło światową popularność.

"Dzień Wiedźmina" wpisuje się w szerszą strategię promowania polskiej kultury na arenie międzynarodowej. Wydarzenie było częścią przygotowań do Expo Osaka 2025, gdzie Polska prezentuje swój dorobek kulturalny i kreatywny. Organizatorzy podkreślili, że podobne projekty, jak wystawa "We did it in Poland" realizowana na Lotnisku Chopina, mają na celu pokazanie potencjału Polski oraz budowanie pozytywnego wizerunku kraju za granicą.
– Projekty takie jak ten, czy też wystawa "We did it in Poland" realizowana na Lotnisku we współpracy z Olgą Kozierowską przynoszą mi i mojemu Zespołowi ogromną satysfakcję i radość, pienieważ pokazują wielki potencjał naszego kraju, a nasze stołeczne Lotnisko staje się dzięki nim "przekaźnikiem" tak ważnych informacji o Polsce i Polakach! – mówiła Agnieszka Wieczorek, marketing director Polskich Portów Lotniczych.











