„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w sierpniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 145 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,08 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 226 egz., czyli o 95,72 proc. większym, niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,55 proc. do 2 297 egz.Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 180 egz., po wzroście o 27,41 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 243,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 595 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,22 proc.W sierpniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,16 proc. i wyniósł 919 egz.
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu br. należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne). Jej wynik wyniósł 388 egz., po wzroście w porównaniu do sierpnia ub.r. o 345,98 proc. Rok wcześniej tytuł ten był dziewiąty.Z ósmego na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 268,75 proc. do 354 egz.Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse), który rok wcześniej był piąty. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 349 egz., po wzroście o 139,04 proc.

Największym wzrostem - o 619,23 proc. do 187 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 20. na 10.Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na 14. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 34,67 proc. i ostatecznie wyniósł 98 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.












