„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce zajął „Gazeta Wrocławska”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 083 egz. W skali roku tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 214 egz., czyli o 54,41 proc. większym niż rok wcześniej.Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 4,27 proc. do 2 320 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 990 egz., po spadku o 6,75 proc. - największym w zestawieniu.Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 241,29 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 587 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,21 proc.

W lipcu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,81 proc. i wyniósł 894 egz.

Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu br. należała do „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse). Jej wynik wyniósł 401 egz., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 178,47 proc. Rok wcześniej tytuł ten był siódmy.

Z ósmego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 70,42 proc. do 242 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 230 egz., po wzroście o 32,95 proc.

Największym wzrostem - o 540 proc. do 160 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 21. na 6.

Z kolei największy spadek zanotował „Express Ilustrowany” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca szóstego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 56,16 proc. i ostatecznie wyniósł 64 egz.

 

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele