Dane Polskich Badań Czytelnictwa pokazują, że w trzecim kwartale 2025 roku "Gazeta Pomorska" sprzedawała się średnio w 8 036 egz. To 18,28 proc. mniej niż rok wcześniej.
Przeciętna sprzedaż "Dziennika Zachodniego" zmalała rok do roku o 17,54 proc. do 5 087 egz., "Głosu Wielkopolskiego" – o 18,87 proc. do 4 821 egz., zaś "Nowin" – o 25,44 proc. do 4 018 egz.
Najmocniej w dół "Polska Metropolia Warszawska" i "Gazeta Krakowska"
W trzecim kwartale ub.r. przeciętną sprzedaż powyżej 4 tys. egz. osiągały jeszcze trzy tytuły. Jednak w ciągu roku wynik "Echa Dnia" poszedł w dół o 15,68 proc. do 3 479 egz., "Głosu – Dziennika Pomorza" – o 24,12 proc. do 3 117 egz., zaś "Polski Metropolii Warszawskiej" – aż o 39,35 proc. do 2 902 egz.
Spadek o ponad 30 proc. zanotowała też "Gazeta Krakowska": jej przeciętna sprzedaż zmalała o 32,03 proc. do 2 684 egz. Natomiast o mniej więcej jedną czwartą – oprócz "Nowin" i "Głosu –Dziennika Pomorza" – zmniejszyły się wyniki "Dziennika Bałtyckiego" (o 25,95 proc. do 2 699 egz.) oraz "Nowej Trybuny Opolskiej (o 24,63 proc. do 2 035 egz.).

Za to "Kurier Lubelski" zanotował spadek jedynie o 3,77 proc. do 1 609 egz.
Ogółem średnia sprzedaż 21 tytułów z zestawienia wyniosła w minionym kwartale 63 029 egz. Wobec 79 436 egz. przed rokiem zmalała o 20,7 proc.
W rankingu jest 20 dzienników należących do Polska Press. Innego wydawcę ma jedynie "Kurier Szczeciński".

Kwartał do kwartału większość dzienników regionalnych zanotowała kilkuprocentowe spadki sprzedaży. Wynik "Gazety Pomorskiej" zmalał o 3,98 proc., "Dziennika Zachodniego" – o 3,91 proc., "Głosu Wielkopolskiego" – o 3,7 proc., a "Nowin" – o 2,69 proc.
Z kolei przeciętna sprzedaż "Kuriera Lubelskiego" podskoczyła o 27,09 proc.: z 1 266 do 1 609 egz.










