e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej

Firma e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) kupiła markę ComPress od spółki Thunderbolt (do niedawna działającej jako ComPress), której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom. e-Kiosk pod marką ComPress chce uruchomić agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

W komunikacie giełdowym Thunderbolt podano, że e-Kiosk kupił logo ComPress wraz z autorskimi prawami majątkowymi do niego oraz domeny internetowe compress.pl i compress.com.pl. Kwota transakcji to 155,5 tys. zł.

- Strony rozliczyły powyższe wynagrodzenie w całości, w drodze potrącenia wzajemnie przysługujących im wierzytelności - zaznaczono.

Gremi Media sprzedało ComPress

Pod marką ComPress przez wiele lat działała agencja public relations, której większościowym akcjonariuszem Gremi Media było od wiosny 2016 roku. W ostatnich latach działalność agencji mocno się skurczyła. Jeszcze w latach 2011-2013 firma osiągała 7-9 mln zł rocznych przychodów. W 2014 roku było to już tylko 4,8 mln zł, w 2015 roku - 3,54 mln zł, a w 2016 roku - 1,89 mln zł.

Natomiast w ub.r. spółka zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a w pierwszym kwartale br. - jedynie 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty netto.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kci-za-5-mln-zl-sprzedalo-2-proc-akcji-gremi-media,7170879480670337a ##

W połowie czerwca Gremi Media za 420 tys. zł sprzedało 82,14 proc. akcji ComPress. Jednocześnie zmieniono w całości jej radę nadzorczą i zarząd - na stanowisku prezesa Magdalenę Dulińską zastąpił Łukasz Górski.

e-Kiosk chce uruchomić agencję marketingu internetowego

Firma e-Kiosk w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl zapowiedziała, że pod marką ComPress uruchomi agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Już teraz do spółki oprócz platform dystrybucji e-prasy i e-booków eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl należy agencja marketingu cyfrowego eContentLAB, specjalizująca się w realizacji kampanii z wykorzystaniem technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR i VR), social mediów, content marketingu i produkcji wideo.

- W agencji eContentLAB realizujemy duże projekty w zakresie marketingu digitalowego. Wierzę, że włączenie dodatkowych usług pod rozpoznawalną w branży marką, a przypomnę, że ComPress jako brand funkcjonuje na polskim rynku od 1990 roku, pozwoli nam uzyskać efekt synergii i wyjść z ofertą kompleksowej obsługi klientów w ramach komunikacji 360 stopni - komentuje Łukasz Piela, prezes e-Kiosku - Decyzja o poszerzeniu oferty o usługi public relations będzie wiązała się z powiększeniem zespołu, nie wykluczamy też, że w przyszłości dojdzie do połączenia eContentLAB i ComPressu, ale to wymaga czasu - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kci-na-liscie-alertow-gieldy-to-glowny-akcjonariusz-gremi-media-wydawcy-rzeczpospolitej-i-parkietu,7170878593157249a ##

W pierwszym kwartale br. e-Kiosk zanotował wzrost wpływów o 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto spółki poprawił się w skali roku z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku. 50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,1 proc. do Ruchu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa