E-Kiosk: wpływy wzrosły o 28 proc. do 2,54 mln zł, wynik netto w górę o 1,02 mln zł

W pierwszym kwartale br. E-Kiosk (należą do niego platformy E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami) zanotował wzrost wpływów 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto poprawił się z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-Kiosk: wpływy wzrosły o 28 proc. do 2,54 mln zł, wynik netto w górę o 1,02 mln zł
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

Koszty sprzedaży E-Kiosku zmalały w skali roku z 1,55 mln zł do 928 tys. zł, koszt własny sprzedaży zwiększył się z 317 do 860 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu - z 423 do 447 tys. zł.

Zysk brutto ze sprzedaży nieznacznie zmalał (z 1,6 do 1,59 mln zł), a wynik operacyjny zwiększył się z 432 tys. zł straty do 219 tys. zł zysku.

- Osiągnęliśmy duży sukces dzięki wytężonej pracy całego zespołu, która doprowadziła do zwiększenia efektywności wszystkich kanałów dystrybucji i optymalizacji kosztów sprzedaży. Tak jak mówiliśmy wcześniej - wyniki są coraz lepsze, bo e-Kiosk to spółka z ogromnym potencjałem, konsekwentnie realizująca strategię, której efektem będzie możliwość oferowania naszym klientom bardzo nowoczesnych rozwiązań - komentuje Łukasz Piela, prezes e-Kiosku.

E-Kiosk wdrożył nowy CRM i platformę Get Licensed

W sprawozdaniu z działalności firma podała, że w zeszłym kwartale koncentrowała się na wdrożeniu nowego systemu CRM (customer-relationship management), polegającemu na wprowadzeniu ułatwień w zakupie produktów, szybszym dostarczaniu treści i budowie nowej oferty produktowej w oparciu o specjalne rozwiązania, które są dostępne na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Ponadto zaczęła prace nad nowymi mechanizmam e-commerce i w pełni transparentnym rozwiązaniem umożliwiającym zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gremi-media-wlasciciel-kci-wyniki-w-2018-roku-grzegorz-hajdarowicz-sprzedaz-nieruchomosci-inwestycja-w-alvernia-studios,7171080694773377a ##

Z końcem marca spółka zakończyła prace nad projektem „Get Licensed”, dofinansowanym w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Obecnie na rynku jest to jedyne globalne rozwiązanie, przeznaczone dla wydawców, blogerów, czy selfpublisherów.

E-Kiosk liczy na to, że upowszechnienie tego zautomatyzowanego narzędzia do sprzedaży licencji na treści przyczyni się do wzrostu świadomości praw autorskich i licencyjnych wśród wszystkich internautów, a w przyszłości będzie dodatkowym źródłem wpływów,

50,01 proc. akcji E-Kiosku należy do Gremi Media, a 28,1 proc. do Ruchu.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach