Wydawca „Rzeczpospolitej” zmienia władze e-Kiosku

Z zarządem spółki e-Kiosk, zajmującej się cyfrową dystrybucją prasy i książek, żegnają się prezes Łukasz Piela i członek zarządu Michał Kaczmarski. Jej nowe kierownictwo tworzą Wojciech Pawłowski jako prezes oraz Wojciech Szymczyk w roli wiceprezesa i chief growth officera. 78 proc. akcji spółki należy do Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Rzeczpospolitej” zmienia władze e-Kiosku

Łukasz Piela został odwołany z funkcji prezesa e-Kiosku, natomiast Michał Kaczmarski złożył rezygnację. Piela był szefem spółki od jesieni 2017 roku, a Kaczmarski pełnił funkcję członka zarządu od października 2022 roku.

- W 2018 roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8,9 mln zł, EBIDTA spółki wyniosła 1,2 mln zł, a wynik netto był ujemny (-150 tys. zł). W ciągu 5 lat poprawiliśmy wyniki wręcz skokowo. W 2022 roku wypracowaliśmy przychody na poziomie 13,9 mln zł; EBIDTA 5 mln zł; zysk netto 3,8 mln zł. Uważam, że dzięki dyscyplinie finansowej udało nam się wprowadzić Spółkę na tory stabilnego wzrostu opartego na silnych fundamentach - wyliczył Łukasz Piela we wpisie na Linkedin. Z e-Kioskiem był związany łącznie przez półtorej dekady, zanim dołączył do zarządu, pełnił funkcje menedżerskie, dyrektora sprzedaży, chief commercial officera i dyrektora zarządzającego.

- To była inspirująca podróż, która przyniosła niesamowite rezultaty i jest doskonałym fundamentem dla przyszłych sukcesów. Rzeczpospolita wchodzi w kolejną fazę rozwoju, za który trzymam kciuki i kibicuje całemu zespołowi. Cieszę się, że mogłem być częścią tej wielkiej zmiany i z dużą satysfakcją będę obserwował kolejne wzrosty  - podsumował swoją pracę w e-Kiosku Michał Kaczmarski. - Mnie czekają kolejne wyzwania już niebawem - zaznaczył.

Nowym szefem e-Kiosku został Wojciech Pawłowski. - Przed nami wiele ekscytujących wyzwań związanych z dostarczaniem unikalnych doświadczeń dla konsumentów treści z zakresu informacji, publicystyki i literatury. To dla mnie nie tylko zawodowe wyzwanie, ale także misja – szczególnie ważna w czasie szerzącej się dezinformacji i potęgowanych emocji - podkreśla Pawłowski w komunikacie prasowym.

- Wierzę, że rosnąca rzesza odbiorców sprawdzonej informacji, czytelników książek, zasoby treści, którymi dysponujemy oraz możliwości, jakie dają współczesne rozwiązania IT i AI pozwolą sprawnie dostarczyć wymierną wartość klientom i inwestorom spółki - zapowiada.

Poprzednio Wojciech Pawłowski był związany z grupą Cyfrowy Polsat (oprócz Polsatu i Cyfrowego Polsatu należą do niej m.in. Polkomtel i Netia), w której pełnił funkcje menedżerskie w obszarze obsługi klienta, finansów, business intelligence, marketingu i sprzedaży. Od 2016 roku odpowiadał za marketing bezpośredni, zarządzanie wartością klienta, procesy dosprzedaży, retencji i antychurn. Od 2021 roku odpowiadał zaś kompleksowo za budowę wartości bazy klientów, budżetowanie, raportowanie i analitykę obszaru klientów masowych, portale e-commerce oraz performance marketing. Zajmował się markami Plus, Plush, Polsatbox i Netia.

Z kolei Wojciech Szymczyk jako chief growth officer e-Kiosku przejmie odpowiedzialność za rozwój ekiosk.pl, nexto.pl oraz innych produktów ecommerce. Jego głównym zadaniem będzie opracowanie i wdrożenie długoterminowej strategii wzrostu.

- Obejmując stanowisko w zarządzie e-Kiosk.pl, podkreślam znaczenie pracy zespołowej w naszej organizacji. Naszym celem jest umocnienie pozycji e-Kiosku i Nexto poprzez opracowywanie nowatorskich strategii monetyzacji serwisów i usług. To branża, która rośnie dwucyfrowo i dostrzegam ogromny potencjał marek należących do e-Kiosk - deklaruje Szymczyk.

Przez ostatnie trzy lata pracował jako chief growth officer w Audiotece, odpowiadał za obszary marketingu, e-commerce, produktu oraz business intelligence. Wcześniej był związany m.in. z Philip Morris, T-Mobile Polska, Cyfrowym Polsatem i Multikino Polska.

W zarządzie e-Kiosku jako wiceprezes pozostaje Magdalena Dulińska, pełni tę funkcję od października 2018 roku.

Ile zarabia e-Kiosk

O zmianach we władzach spółki zanotowało Gremi Media jako posiadacz 78,15 proc. jej akcji. W pierwszym kwartale br. e-Kiosk osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 3,19 do 3,27 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 251 do 211 tys. zł. Natomiast w ub.r. wpływy firmy zmniejszyły się z 13,87 do 13,13 mln zł, a zysk netto - z 3,82 do 1,66 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy akcje e-Kiosku staniały o 6,4 proc. Na zamknięciu piątkowej sesji giełdowej kurs wynosił 1,03 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 18,63 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji