e-Muzyka: 90 proc. więcej z platform streamingowych, umowy TikTokiem i Idagio

W pierwszym kwartale br. e-Muzyka zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych z 7,5 do 9,99 mln zł oraz zysku netto z 426,1 do 584,4 tys. zł. Firma podpisała umowy z platformą Idagio i właścicielem TikToka, jej wpływy od platform streamingu muzycznego zwiększyły się o 90 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
e-Muzyka: 90 proc. więcej z platform streamingowych, umowy TikTokiem i Idagio

W sprawozdaniu finansowym e-Muzyka podała, że w zeszłym kwartale „odnotowała ponad 90 proc. wzrost przychodów w segmencie dystrybucji lokalnego katalogu utworów muzycznych w ramach międzynarodowych serwisów z muzyką w formatach cyfrowych (takich jak Spotify, Google, Tidal, iTunes itp.)”.

W styczniu br. firma podpisała umowę dotyczącą udostępnienia swojego katalogu platformie streamingowej Idagio specjalizującej się w muzyce klasycznej, a w lutym - z chińskim koncernem ByteDance Technology, do którego należy m.in. platforma społecznościowa TikTok.

Wyniki e-Muzyki poprawiły też głośne premiery kilku albumów, za których pełną dystrybucję (fizyczną i cyfrową) odpowiada firma: „100 dni do matury” Maty, „Szkoła 81” zespołu Płomień 81 i „Art Brut 2” zespołu PRO8L3M.

Spółka wyliczyła, że do jej bazy muzycznej w minionym kwartale dołączyły katalogi następujących wytwórni i wykonawców: Krisu, Free Music Records, GT EVENT, mówment, WdoWa, Starship, APJ Records, MafiaMusic, NNJL, Piękny Dawid, Melika, Zygmunt Staszczyk i Jan Benedek, Wigor & Trojak i Kasia Moś

Rentowność w górę, właściciele e-Muzyki jest Empik

Koszty operacyjne e-Muzyki wyniosły w zeszłym kwartale 9,37 mln zł, wobec 6,97 mln zł rok wcześniej. Ich zdecydowaną większość stanowią pozostałe koszty rodzajowe (czyli opłaty licencyjne dla artystów i wytwórni), które poszły w górę z 5,29 do 6,11 mln zł. Wartość sprzedanych towarów i materiałów (głównie fizycznych płyt) podskoczyła z 523,4 tys. zł do 1,87 mln zł, w nakłady na usługi obce - z 589,5 do 737,3 tys. zł.

Znacząco polepszyły się wyniki rentowności firmy. Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 765,3 do 895,5 tys. zł, zysk operacyjny - z 525,8 do 624,3 tys. zł, a zysk netto - z 426,1 do 584,4 tys. zł.

grafika

Przychody e-Muzyki rosną systematycznie od 10 lat - z 14,47 mln zł w 2011 roku, przez 21,47 mln zł w 2016 roku do 34,95 mln zł w ub.r. Zysk netto firmy w ub.r. pierwszy raz przekroczył 2 mln (wyniósł 2,28 mln zł), podczas gdy w 2016 roku było to 1,37 mln zł, a w 2011 roku - 1,08 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem spółki jest Empik, ma 80,25 proc. jej kapitału. W piątek na koniec sesji kurs firmy wynosił 3 zł, co daje kapitalizację w wysokości 22,55 mln zł.

W ciągu ostatniego roku akcje spółki podrożały o 25 proc., w drugiej połowie kwietnia kosztowały nawet 3,20 zł. Poprzednio poziom 3 zł przekroczyły na krótko wiosną 2017 roku.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach