Kanał E-Sport jest dostępny w Vectrze od czwartku. Stacja została umieszczona na 214 miejscu na liście kanałów, jest dostępna w pakiecie Sport na Ostro.
Ponadto Astro i Vectra zawarły też umowę na pięć lat dotyczącą realizacji szeregu wspólnych akcji promocyjnych. Chodzi m.in. o promocję własnych produkcji kanału E-Sport (w tym lig e-sportowych) oraz wydarzeń e-sportowych w otwartym kanale Vectra Events.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/e-sport-w-polsce-rynek-e-sportu-rosnie-najszybciej-w-europie-segment-coraz-wazniejszy-dla-reklamodawcow ##
E-Sport HD został uruchomiony w marcu br. W ramówce stacji są przede wszystkim relacje z najważniejszych imprez gamingowych (kanał ma prawa do transmisji z 11 turniejów DreamHack zaplanowanych w br.), a także programy publicystyczne (m.in. „The Borys Show”, w którym prowadzący zaprasza znanych gości ze środowiska e-sportu).

Partnerem zarządzającym kanałem został Maciej Krupowies, który przez ostatnie półtora roku był związany z założoną przez siebie firmą Gamerock (która uruchomiła platformę Wombo dla e-graczy) i funduszem inwestycyjnym Sunderland Capital. Wcześniej był m.in. współzałożycielem i szefem Gaming Live oraz general managerem w Game Zone.
Kanał E-Sport został uruchomiony przez Astro w ścisłej współpracy z firmą Gamerock. W najbliższym czasie Astro przejmie własność intelektualną partnera, w tym technologię do live-streamingu, premium VoD i platformę pozwalającą na organizację turniejów e-sportowych.

W tym tygodniu E-Sport w wersji HD pojawił się również w ofercie Multimedia Polska. Firma Astro w komunikacie prasowym podkreśla, że umowy z Vectra i Multimedia Polska są etapami na drodze do komercjalizacji stacji, ponieważ jej zasięg wzrośnie do ponad miliona gospodarstw domowych, co zwiększy szanse na rozpoczęcie współpracy z brokerem w zakresie sprzedaży czasu reklamowego w kanale.
- Rozpoczęcie sprzedaży czasu reklamowego planowane jest do końca drugiego kwartału br., obecnie przyjmujemy oferty od największych brokerów reklamowych w Polsce i poszerzamy zasięg w celu uruchomienia monitoringu Nielsen Audience Measurement - informuje Maciej Krupowies w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl. Dodaje, że Astro negocjuje warunki dystrybucji kanału E-Sport z większością największych sieci kablowych w Polsce. - Duża część z nich otrzymuje już sygnał testowy i bada możliwości techniczne przyłączenia do oferty - stwierdza Krupowies.

Firma Astro, do której należy E-Sport, do tej pory zajmowała się głównie produkcją teleturnieju „Familiada”. W ub.r. zanotowała 3,17 mln zł wpływów i 241,5 tys. zł zysku netto.











