Poprzednio, przez 20 lat, Edward Durda był związany z Canal+ Sport, komentował tam m.in. mecze lig piłkarskich, koszykarskiej NBA i walki bokserskie. Współpracował również z Eurosportem, ostatnio komentował zimowe igrzyska olimpijskie.
Pracę w mediach Edward Durda zaczął na początku lat 90. w Telewizji Polskiej. Potem przez kilka lat był związany z Canal+ i Wizją Sport. Oprócz komentowania prowadził programy studyjne.

Edward Durda jest też konferansjerem w czasie gal bokserskich, użyczył głosu do wielu reklam (m.in. oferty sportowej Canal+).
Ukończył studia aktorskie w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie, krótko współpracował z Teatrem im. Osterwy w Lublinie, zagrał małe role w kilku filmach.
W ostatnich latach zyskał popularność w social mediach dzięki udziałowi w programach Kanału Sportowego i youtube’owym quizie promującym firmę bukmacherską eToto.

Edward Durda w projekcie wideo Meczyki.pl
- Największy showman wśród dziennikarzy sportowych zajmie się u nas „departamentem rozrywki”, będąc między innymi kapitanem jednego z naszych flagowych okrętów (szczegóły wkrótce) - zapowiedziały Meczyki.pl, informując o dołączeniu Edwarda Durdy do zespołu portalu.

Portal poinformował, że 24 marca zacznie publikować na swoim kanale youtube’owym dużo autorskich treści. - Dwa niezależne studia, najnowocześniejszy sprzęt, profesjonalny zespół redakcyjny i ekspercki. Programy na żywo, reportaże i… dwie BARDZO DUŻE niespodzianki - wyliczono.
Meczyki.pl z nowymi dziennikarzami
Od jesieni ub.r. Meczyki.pl pracują nad poszerzeniem swojej oferty wideo. Do zespołu portalu dołączył wtedy Konrad Mazur, który wcześniej koordynował realizację internetowych treści wideo m.in. w TVP Sport, Kanale Sportowym i Ringier Axel Springer Polska.

Na początku br. do redakcji Meczyki.pl z TVP Sport przeszli dziennikarze Radosław Przybysz, Maciej Łuczak i Marcin Długosz. W lutym do zespołu dołączył natomiast Janusz Basałaj - poprzednio przez 9 lat szef pionu komunikacji i mediów w PZPN, a wcześniej m.in. szef redakcji sportowych Canal+, TVP i Orange Sport.
Według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. Meczyki.pl zanotowały 3,13 mln użytkowników i 10,48 proc. zasięgu.
Firma Online Venture, do której oprócz Meczyki.pl należy serwis o grach wideo PPE.pl, w 2020 roku osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 47,6 proc. do 3,96 mln zł oraz zysku netto z 1,62 do 2,19 mln zł.











