Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

W tegorocznym konkursie Effie przyznano trzy złota, natomiast żadnego Grand Prix. Najwięcej nagród otrzymały domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa i Carat oraz agencja reklamowa DDB Warszawa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dwa złota w tegorocznym Effie zostały przyznane w kategorii Long term marketing excellence. Agencja Red8 Advertising, dom mediowy PHD Media Direction i Carlsberg Polska otrzymały taką nagrodę za reklamy piwa Harnaś z cyklu „Po robocie nagroda się należy” (obejrzyj ostatnią z nich). - Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem? Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje. Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści. Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób - uzasadnia tę decyzję jurorów Agnieszka Kwaśniewska, managing partner Saatchi & Saatchi Think Tank, przewodnicząca grupy jurorskiej oceniającej kategorie Long term, Limited budget, Media idea i Launch. Drugie złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencja PZL, dom mediowy Maxus i Alior Bank za komunikację marketingową tego banku prowadzoną pod hasłem „Wyższa kultura bankowości” (zobacz ostatnią z tych reklam). - Twórcom tych kampanii należą się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała - argumentuje Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku. Reklamy Alior Banku zdobyły już Grand Prix w Effie - w 2009 nagrodzono w ten sposób kampanię wprowadzającą ten bank na rynek (przeczytaj szczegóły).

Trzecie złoto w tym roku otrzymały agencja Publicis, dom mediowy Mindshare i wydawnictwo Presspublica - w kategorii Launch za przeprowadzoną wiosną ub.r. kampanię wspierającą start tygodnika „Uważam Rze” (przeczytaj więcej o tej akcji). - Marka „Uważam Rze” nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to, co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją, to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury - uzasadnia Agnieszka Kwaśniewska.

W tegorocznym Effie najwięcej nagród zdobył dom mediowy MEC: sześć srebr i dwa brązy. Natomiast projektom współprzygotowanym przez Mediacom Warszawa przyznano po trzy srebra i brązy, a tym współtworzony przez Carat - trzy srebra i dwa brązy. Agencja reklamowa DDB Warszawa otrzymała trzy srebra i brąz, a Publicis i BBDO Warszawa - po dwa srebra i brąz.

Te firmy zajęły czołowe miejsca w rankingu agencji i domów, w którym za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach produktowych i specjalnych (oprócz Long Term Marketing Excellence) przyznawano następujące punkty: 16 za Grand Prix, 8 za złoto, 5 za srebro, 3 za brąz, i jeden za nominację, natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence (niebiorącej udziału w wyścigu o Grand Prix): 12 za złoto, 8 za srebro, 5 za brąz, i jeden za nominację.

Ogółem do tegorocznej edycji Effie zgłoszono 145 kampanii reklamowych, a nominowanych zostało 56. Wszystkie projekty oceniło 85-osobowe jury złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, którego przewodniczącym był Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"