Effie 2016: Grand Prix za celebryckie kampanie Play, Lubię to i MEC firmami roku

W tegorocznej edycji Effie Awards Grand Prix przyznano firmom MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za serię kampanii Play z udziałem znanych osób. Wśród agencji reklamowych najwięcej nagród dostała Lubię to - linked by Isobar, a wśród domów mediowych - MEC.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Effie 2016: Grand Prix za celebryckie kampanie Play, Lubię to i MEC firmami roku

Kampania Play z udziałem znanych osób jest prowadzona od początku 2013 roku. W tym czasie w reklamach Play wystąpiło kilkadziesiąt celebrytów, z których niektórzy, m.in. Kuba Wojewódzki, Agnieszka Dygant i Margaret, co jakiś czas pojawia się w kampaniach różnych ofert. Spot pokazują, jak przychodzą do punktu sprzedaży Play, w którym pracują Basia i Maciek.

Na początku ub.r. pytani przez Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży marketingowej ocenili, że to jedna z najlepszych serii reklamowych na polskim rynku. W br. w kampaniach Play zadebiutowali Renata Kaczoruk, Piotr Adamczyk i Pascal Brodnicki, oraz Adam Nawałka.

Za przygotowanie i realizację tych kampanii odpowieadają agencje Grandes Kochonos (w zakresie ATL-u), Artegence i Isobar Polska (w internecie) oraz Plej i CPC (w BTL-u), a także dom mediowy MediaCom Warszawa (planowanie i zakup mediów).

Złote nagrody w Effie Awards przyznano za dziewięć kampanii. Dwa takie wyróżnienia (w kategoriach Limited budget i Pro bono) przyznano agencji DDB&tribal za akcję „#ryjkuźniara” przygotowaną dla Projekt: Polska.

Ponadto za reklamy „Wypożyczka” promujące kredyt gotówkowy w eurobanku nagrodzono złotem GPD Assets i Starcom (w kategorii Bankowość), za kampanię „Nocna zmiana” dla Walmark - agencje McCann Worldgroup i MEC (w kategorii Leki i suplementy diety), za akcję „Kuchnia Spotkań IKEA” dla IKEA Retail - agencje Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media i MEC (w kategorii Brand experience), za kampanie Pascal kontra Okrasa” promującą Lidl - agencję GPD Agency (w kategorii Long term marketing excellence), za akcję „Młodzi bogowie” dla Prudential Polska - agencje BBDO Warszawa i Starcom (w kategorii Ubezpieczenia i inwestycje), za reklamy „Żabka. Mały Wielki Sklep” dla Żabka Polska - agencję PZL (w kategorii Retail), a za kampanię „Yes!tem kobietą - tampony o.b.” dla Johnson& Johnson - MEC (w kategorii Artykułu nieżywnościowe).

Ponadto przyznano 18 srebrnych statuetek i 30 brązowych. Spośród agencji reklamowych najwięcej nagród i nominacji dostała Lubię to - linked by Isobar, a wśród domów mediowych - MEC.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/golden-drum-2016-mccann-worldgroup-i-publicis-romania-najlepszymi-agencjami-zloto-dla-grey-group-poland-i-walk ##

O wszystkich nominacjach i nagrodach zdecydowało 102-osobowe jury, podzielone na 7 grup, którego przewodniczącą była Anna Jakubowski, general manager w The Coca-Cola Company. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 194 projektów, z których nominowanych zostało 79.

Wszystkie nagrody wręczono podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronem medialnym był portal Wirtualnemedia.pl.

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Effie nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe.

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards: 

Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)

2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)

3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)

4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)

5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska;               (w kategorii: LIMITED BUDGET)

6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)

7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)

8. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)

9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE)

Specjalne wyróżnienia dla agencji:

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"