Effie przyspiesza

25% wzrost ilości zgłoszeń do konkursu Effie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W tegorocznej piątej, jubileuszowej edycji konkursu EFFIE ®Awards 2004, o nagrody będzie ubiegało się 85 kampanii reklamowych (58 zgłoszonych przez Agencje Reklamowe i Klientów oraz 27 kampanii zgłoszonych przez Domy Mediowe). W konkursie weźmie udział 26 uczestników. Najwięcej prac zgłosiły Agencje Reklamowe: Grey - 9; Euro RSCG i DDB po 8; Saatchi&Saatchi - 6, McCann Erickson – 5 kampanii oraz domy Mediowe: Starcom  i Zenit Media  po 6,  a Mediacom 5 kampanii. Nowością jest samodzielne zgłaszanie do konkursu kampanii bezpośrednio przez Klientów.

Tegoroczna jubileuszowa edycja EFFIE ma nieco inny, niż zeszłoroczna, regulamin. Zmiany są dowodem na to, iż konkurs ewoluuje wraz z rynkiem reklamowym, rozwojem mediów i badań nad efektywnością kampanii.

O nagrodę EFFIE będą ubiegały się w 2004r. Agencje Reklamowe i Domy Mediowe. W latach ubiegłych wydawało się celowe oddzielać nagrodę efektywności kampanii reklamowych od efektywności kampanii mediowych. Ale konkurs nagradza zarówno efektywność kampanii reklamowych (w których oceniana jest strategia, media i kreacja), jak i efektywność kampanii mediowych (również ocenianych pod kontem strategii, mediów i kreacji). Uznano więc, iż zarówno Agencje i Domy Mediowe powinny być nagradzane nagrodą EFFIE.

Zwiększyła się ilość kategorii konkursowych. Do zeszłorocznych: 1. Żywność; 2. Artykuły nieżywnościowe; 3. Środki trwałe (np. samochody, sprzęt elektroniczny); 4. Leki; 5. Usługi finansowe; 6. Usługi telekomunikacyjne; 7. Pozostałe usługi; 8. Kampanie non-profit; dołączą z uwagi na dużą ilość zgłaszanych prac (dawniej jako 1 kategoria obecnie podzielone):  9. Napoje alkoholowe; 10. Napoje bezalkoholowe.

Nowe kategorie w 2004r. to: 11. Launch (wprowadzenie na rynek nowej marki lub produktu) oraz 12. Kampania Długofalowa (kampania trwająca dłużej niż jeden rok, obecna w mediach do 2003 włącznie).

Dwa niezależne zespoły Jurorów (jeden oceniający efektywność kampanii reklamowych, drugi efektywność kampanii mediowych), będą obradowały w dniach: 24.09 i 27.09.

W tym roku ponownie prace nadsyłane na konkurs, będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst&Young pod kontem weryfikacji wyników marketingowych kampanii.

Na całym świecie Konkurs EFFIE sponsorowany jest przez media. Podobnie jest i w polskiej edycji konkursu. W tym roku jak i w latach ubiegłych Sponsorami Strategicznymi EFFIE są: Axel Springer Polska, TVN – ITI; Radio Zet. W tym roku EFFIE zyskało Sponsorów Wspierających, są nimi: Presspublica, ClearChannel, Flash Press Media. Zwiększyła się również lista Patronów Medialnych konkursu. Mediami patronującymi konkursowi i wspierającymi EFFIE poprzez zamieszczanie reklam konkursu są: Radio ZET, Radiostacja; TVN, TVN24; Newsweek, Profit; BHR Polska; Rzeczpospolita; Brief; Press; ClearChannel, oraz onet.pl. Kampania przygotowana została przez agencje PZL i G7, planem mediów zajął się dom Mediowy Uniwersal McCann.

W tym roku 5 Jubileuszowa Gala Konkursu, odbędzie się 22.11. w Teatrze Wielkim w Warszawie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"