Ekologia ważna dla 4/5 studentów

Zdecydowana większość polskich studentów twierdzi, że ekologia jest ważna w codziennym życiu. Młodzi ludzie oczekują także odpowiedzialności społecznej i ekologicznej od firm, ceniąc te atrybuty ewentualnych pracodawców wyżej niż międzynarodowe środowisko pracy czy wysoką pozycję firmy na rynku - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dla 81% młodych ludzi ekologia jest bardzo ważna lub ważna w codziennym życiu. Przeciwnego zdania jest 9% pytanych, w tym zaledwie co setny ankietowany zdecydowanie deklaruje, że nie ma ona dla niego żadnego znaczenia. Niezależnie od cech społeczno-demograficznych (płeć, typ uczelni, kierunek, wielkość miejsca zamieszkania, itp.) odpowiedzi respondentów są podobne.

Pytani o swoje proekologiczne codzienne zachowania, studenci w zdecydowanej większości deklarują oszczędzanie energii (90%) i wody (85%), ale także korzystanie z toreb wielokrotnego użytku (77%). Ponad połowa pytanych twierdzi, że segreguje odpady. Inne zachowania są mniej popularne, ale wciąż jedna trzecia (31%) zwraca uwagę na oznaczenia związane z ekologią i środowiskiem umieszczone na opakowaniach, a co piąty młody Polak (21%) kupuje produkty przyjazne środowisku.

Studenci byli także pytani o stosunek do kwestii odpowiedzialności społecznej firm działających w Polsce, w tym o wagę atrybutów związanych z odpowiedzialnością przy wyborze pracodawcy.

Odpowiedzialna firma kojarzy się młodym ludziom głównie z odpowiedzialnością wobec pracowników – na ten aspekt wskazało 66% badanych. Dla ponad połowy respondentów (51%) odpowiedzialna firma powinna oferować odpowiedzialne produkty. Dwa pozostałe skojarzenia - odpowiedzialna produkcja i odpowiedzialność wobec otoczenia społecznego - pojawiają się rzadziej i wymieniane są przez co trzeciego studenta (odpowiednio 35% i 30% pytanych).

Studenci zostali także poproszeni o wskazanie, które atrybuty przyszłego pracodawcy są dla nich ważne. I znowu zdecydowanie najważniejsza jest troska o pracowników - 97 proc. badanych uważa tę cechę za ważną lub bardzo ważną. Na drugim miejscu wymieniana była etyka w biznesie (91%). W dalszej kolejności, jako cechy ważne u przyszłego pracodawcy, studenci wymieniali odpowiedzialność społeczną (87%), innowacyjność (84%) i odpowiedzialność ekologiczną (77%). Najniżej uplasowały się takie atrybuty jak wysoka pozycja na rynku (74%) i międzynarodowe środowisko pracy (66%).

grafika

Studenci sceptycznie postrzegają działalność firm w obszarze odpowiedzialności. Tylko 9% uważa, że większość firm funkcjonujących na polskim rynku działa odpowiedzialnie, podczas gdy 39% sądzi, że działa tak mniejszość firm. Kolejne 39% zapytanych jest zdania, że tyle samo działa odpowiedzialnie, co nieodpowiedzialnie, a 14% nie ma w tej kwestii wyrobionego zdania.

Badanie „Młodzi 2012 o ekologii i społecznej odpowiedzialności biznesu” zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie firmy Henkel w dniach od 3 do 16 września br., techniką CAWI (wspomaganego komputerowo wywiadu prowadzonego przez stronę www), na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 studentów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"