Ekologiczna bankowość jest modna i opłacalna

Zagadnienia związane z ekologią i inicjatywy mające na celu ochronę środowiska naturalnego są obecne także w działaniach banków. Instytucje finansowe coraz częściej prowadzą politykę „zielonego biura”, zachęcają do stosowania elektronicznych dokumentów i łączą kwestie środowiskowe z produktami, które oferują klientom.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Coraz więcej banków podejmuje działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Dla przeciętnego klienta najbardziej widocznym objawem takiej działalności jest propagowanie idei obrotu dokumentami elektronicznymi. Takie rozwiązanie w dużym stopniu ogranicza zużycie papieru, co przekłada się bezpośrednio na ochronę lasów. Na papierowe wyciągi banki przeznaczają tony papieru, a wiele takich druków i tak trafia do kosza.Oszczędzając na papierze, ratujesz drzewa i jeżeInstytucje finansowe coraz częściej prowadzą specjalne akcje mające na celu zachęcić klientów do korzystania z e-wyciągów. Citi Handlowy w ramach kampanii „Więcej drzew dzięki Tobie” zobowiązał się do zasadzenia drzewa w imieniu każdego klienta, który zdecyduje się na elektroniczne dokumenty. Z kolei Lukas Bank prowadził akcję pod hasłem „Kto oszczędza na papierze, ten ratuje nasze jeże”. Klient decydując się na elektroniczny wyciąg przekazywał za pośrednictwem banku połowę kosztów związanych z przygotowaniem papierowego dokumentu na rzecz ochrony jeży. PKO BP prowadził akcję „Zamień papierowy wyciąg na książkę”, dzięki której wyposażył biblioteki w literaturę dla najmłodszych.Działania banków przynoszą widoczne efekty. Dzięki akcji „Nie trać drzew z pola widzenia” Bank Pekao SA przekonał 850 tys. klientów do zmiany formy wyciągów. Citi Handlowy tylko w tym roku zasadził 86 tys. drzew. W Banku Millennium ilość zakupionego papieru i kopert spadła w ubiegłym roku o jedną czwartą.

Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl

 Więcej informacji:http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ekologiczna-bankowosc-jest-modna-i-oplacalna-2236067.html, przy powoływaniu się na analizę prosimy o podanie źródła Bankier.pl.

Kontakt dla mediów:Wojciech BoczońAnalityk Bankier.plw.boczon@bankier.plul. Koszykowa 54, 00-675 WarszawaTel: 796099932

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące