Właściciel Viaplay zainteresowany transmisjami z PKO BP Ekstraklasy

Skandynawski koncern NENT Group, właściciel platformy Viaplay, jest zdecydowany złożyć ofertę w przetargu dotyczącymi transmisji z piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy od sezonu 2023/24 - podały Meczyki.pl. Mecze Ekstraklasy od lat pokazuje Canal+, obecnie dzieli się prawami z Telewizją Polską.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Właściciel Viaplay zainteresowany transmisjami z PKO BP Ekstraklasy

Według Meczyki.pl atutem NENT Group w walce o prawa do transmisji PKO BP Ekstraklasy ma być m.in. to, że Viaplay działa już na 11 krajach, więc może pokazywać mecze w każdym z nich.

Procedura przetargowa ma zacząć się wiosną, może potrwać do końca br. Biuro prasowe Viaplay w Polsce w czwartek po południu nie odpowiedziało na nasze pytania w tej sprawie.

Spółka Ekstraklasa ostatnie jak na razie informacje o nowym przetargu na prawa do transmisji przekazała na początku lutego. Zapowiedziała w komunikacie, że chce wybrać partnera nadawczego do końca br., ale zastrzegła, że „finalnie termin rozstrzygnięcia przetargu może też zależeć od sytuacji konkurencyjnej na rynku i dynamiki innych istotnych przetargów w tym obszarze”.

- Pracujemy nad stworzeniem możliwie ciekawych dla nadawców i odbiorców pakietów, które będą obejmować zarówno telewizję, jak i media cyfrowe, ale też zupełnie nowe treści. Toczą się na te tematy rozmowy i konsultacje. Jednocześnie chcemy, aby pakiety odzwierciedlały zmiany zachowań społecznych oraz szły w parze z prognozami i trendami, które będą je kształtować w najbliższych latach - mówił Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, kierujący pracami jej zespołu mediowego.

Obecnie Ekstraklasa w Canal+ i TVP

Mecze piłkarskie Ekstraklasy od ponad 20 lat są transmitowane przede wszystkim w stacjach Canal+ Polska. Sublicencje do skrótów i wybranych meczów kupowali też inni nadawcy, od wiosny 2019 roku jedno spotkanie z każdej i skróty wszystkich można oglądać w kanałach Telewizji Polskiej.

W sierpniu 2020 r. umowę przedłużono do końca sezonu 2022/23. Ekstraklasa w komunikacie podkreśliła, że „sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20-2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł”.

Według nieoficjalnych informacji Canal+ Polska za prawa płaci prawie 200 mln zł rocznie, a Telewizja Polska - nieco poniżej 50 mln zł. W tych kwotach zawiera się ok. 25 mln zł kosztów produkcji transmisji realizowanych przez spółkę zależną Ekstraklasy.

W połowie ub.r. Ekstraklasa podpisała umowę z Viasat Sport, w ramach której rozgrywki są pokazywane w 12 państwach, m.in. w Rosji, Ukrainie i Białorusi. W bieżącym sezonie mecze Ekstraklasy są transmitowane łącznie w 23 krajach poza Polską.

18 klubów grających w obecnym sezonie otrzyma od Ekstraklasy łącznie 230 mln zł.

Viaplay na razie bez polskich lig

Platforma Viaplay pojawiła się w Polsce w sierpniu ub.r. Transmituje na wyłączność kilka zagranicznych lig piłkarskich, m.in. niemiecką Bundesligę, Ligę Europy, Ligę Konferencji i mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022, a od sezonu 2022/23 będzie pokazywać ligę piłkarską, przez ponad 20 transmitowaną u nas przez Canal+.

W ofercie Viaplay są także rozgrywki w innych dyscyplinach, m.in. hokejowa NHL, zawody w darcie i snookerze. W grudniu ub.r. platforma zaczęła pokazywać na wyłączność gale KSW, poprzednio przez ponad 15 lat obecne w kanałach i płatnych usługach Polsatu, a od początku 2023 roku będzie transmitować Formułę 1.

Większość praw pozyskała na kilka rynków, na których jest obecna. 1 marca br. platforma została uruchomiona w Holandii, a w połowie roku wystartuje w Wielkiej Brytanii. Viaplay na razie nie pokazuje natomiast żadnych znaczących rozgrywek ligowych z Polski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odgladac-za-damo-viaplay-polsat-sport-premium-upc-polska,7170038987348097a ##

Platforma na koniec ub.r. miała 547 tys. subskrybentów w Polsce i państwach bałtyckich, w czwartym kwartale zyskała 261 tys. NENT Group chce, żeby w br. łączna liczba jej subskrybentów wzrosła z 4 do ok. 6,5 mln, z czego ok. 2,2 mln poza Skandynawią.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online