Electronic Arts (EA), który powstał w 1982 roku stworzył wiele kultowych serii gier sportowych na czele z serią "FIFA", "Madden NFL", "Tiger Woods PGA" czy "NBA". Do firmy należą też takie serie jak "The Sims", "Battlefield", "Need for Speed" czy gry z uniwersum Gwiezdnych Wojen.
W ostatnich latach wokół firmy jest sporo kontrowersji, które dotyczą tak zwanych lootboksów. Gracze mogą kupować dodatkowe treści do takich gier jak FIFA czy Battlefield, ale to co się znajduje w lootboksach jest generowane losowo. Przez wiele osób taki sposób sprzedaży treści do gier jest uznawany jako hazard. Sądy w Holandii i Austrii uznały, że lootboksy nie podlegają pod ustawę hazardową. Kolejne dwa pozwy są przygotowywane przez paryskich prawników, którzy reprezentują graczy uzależnionych od kupowania lootboksów w poszukiwaniu ekskluzywnych treści.

Lootboksy cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza wśród młodszych graczy produkcji Electronic Arts. W 2020 roku estymowana wartość globalnego rynku lootboksów (wszystkich firm, nie tylko tych od EA) wyceniany był na 15 miliardów dolarów. Niektóre estymacje mówią, że w 2025 wartość wzrośnie o dodatkowe 5 miliardów.
We wrześniu 2025 prezydent Brazylii podpisał ustawę, która zakazuje sprzedaży lootboksów osobom poniżej osiemnastego roku życia.

Pomimo kontrowersji i powiązaniem z hazardem Electronic Arts wydaje się być łakomym kąskiem. W grupie inwestorów, którzy mają wyłożyć blisko 50 miliardów dolarów jest również publiczny fundusz z Arabii Saudyjskiej.
Po publikacji informacji o przejęciu akcje EA zyskały na giełdzie 15 proc, na wartości.
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2025 Electronic Arts odnotowało przychody netto w wysokości 1,671 miliarda dolarów i 201 milionów dolarów dochodu netto.











