Duże zmiany w Empiku. Większy zarząd i rada nadzorcza

W pierwszym półroczu tego roku Grupa Empik dokonała zmian w strukturze zarządczej. Funkcję Chief Operating Officera i wiceprezesa objął Karol Ignatowicz. Do zarządu dołączyli zaś Natalia Korzeniecka-Walak, Wojciech Kudaś oraz Łukasz Sitko. Zmiany objęły także radę nadzorczą, do której powołani zostali, Damian Zapłata i Jacek Owczarek.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Duże zmiany w Empiku. Większy zarząd i rada nadzorcza
Ewa Szmidt-Belcarz

- Nowa struktura wzmacnia strategiczne obszary działalności spółki i pozwala jeszcze efektywniej zarządzać jej wielokanałowym rozwojem – podano w komunikacie.

Karol Ignatowicz, dotychczasowy dyrektor e-commerce i łańcucha dostaw, członek zarządu od 2021 roku, objął stanowisko Group COO i wiceprezesa. W nowej funkcji odpowiada za dalszy rozwój kanału online, doświadczenie klienta i łańcuch dostaw oraz synergie operacji w ramach spółek Empik, Empik Fulfilment, Platon i Empik Foto.

Zmiany w zarządzie Empiku

Do zarządu Grupy Empik dołączyło również troje dotychczasowych członków Executive Team: Natalia Korzeniecka-Walak, dyrektorka ds. Korporacyjnych, Wojciech Kudaś, dyrektor Marketingu i Strategii oraz Łukasz Sitko, dyrektor Operacyjny Retail.

Pozostały skład zarządu pozostaje niezmienny. Obok prezeski Grupy Ewy Szmidt, wiceprezesa Karola Ignatowicza i nowych członków: Natalii Korzenieckiej-Walak, Wojciecha Kudasia i Łukasza Sitko, tworzą go: Piotr Świątek, dyrektor finansowy, w roli członka zarządu od 2015 roku oraz Karol Czupryński, dyrektor ds. handlowych, powołany do zarządu w 2023 roku.

- Nowy, poszerzony skład zarządu jeszcze mocniej wesprze dynamiczny rozwój Grupy Empik. W ramach nowej struktury zarządczej każdy z członków odpowiada za jeden z filarów strategii: e-commerce i łańcuch dostaw, rozwój sieci fizycznej, finanse, multikategoryjna, atrakcyjna oferta, HR, ESG i corporate affairs oraz marketing i siła marki - czytamy w informacji. 

- Bardzo się cieszę, że Natalia, Wojtek i Łukasz dołączyli do zarządu Grupy Empik. Każde z nich odznacza się wieloletnim doświadczeniem, silnymi kompetencjami i pasją do powierzonych im obszarów, które mają dużą strategiczną wagę dla naszego biznesu - podkreśla Ewa Szmidt, cytowana w komunikacie. 

- Empik to unikalny na rynku, rozwojowy model biznesowy i wiemy, jak wielki potencjał w nim drzemie. Jesteśmy w ważnym momencie tego rozwoju - stale umacniamy pozycję wiodącego multikategoryjnego retailera i lidera omnichannel w Polsce. Jestem przekonana, że mając tak jasno wytyczoną trajektorię działania i mocnych liderów, jesteśmy na najlepszej ścieżce do jeszcze szybszego wzrostu – dodaje.

Były szef Modivo w zarządzie Empiku

Poszerzeniu składu zarządu Grupy Empik towarzyszą zmiany na poziomie rady nadzorczej. W pierwszej połowie 2024 roku powołani zostali do niej dwaj nowi członkowie. Pierwszym z nich jest Damian Zapłata. Był on związany wcześniej m.in. z Modivo na stanowisku prezesa, z Allegro jako członek zarządu w roli Chief Commercial Officer czy z Fiserv Polska jako prezes. Drugim jest Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy w Grupie Eurocash. Dołączyli oni do dotychczasowych członków rady: Łukasza Waszaka i Pawła Moskwy. 

– Grupa Empik to organizacja z ogromnym potencjałem. Bardzo cenię jej zarząd złożony z topowych menadżerów w Polsce. Obserwowałem z ciekawością transformację Empiku na przestrzeni ostatnich lat i cieszę się, że teraz będę mógł uczestniczyć w jego dalszym rozwoju z poziomu Rady Nadzorczej - mówi Damian Zapłata.

– Unikatowy na polskim rynku omnikanałowy ekosystem, połączenie innowacyjności z ponad 75-letnią historią, a także siła marki Empik i pozostałych spółek z Grupy - wszystko to sprawia, że przed Empikiem stoją duże perspektywy rozwoju. Z tym większą radością dołączam do Rady Nadzorczej i będę wspierał Zarząd w osiąganiu kolejnych sukcesów – dodaje Jacek Owczarek.

Cała grupa kapitałowa Empik w 2022 roku zwiększyła przychody o 15,5 proc. do 2,45 mld zł, z czego już ponad połowę wypracowano w internecie. W segmencie detalicznym przychody firmy poszły w górę z 1,85 do 2,16 mld zł, a koszt sprzedanych towarów i materiałów - z 1,22 do 1,41 mld zł

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska