W spocie dorosły syn tłumaczy ojcu, jak należy zachowywać się w codziennych sytuacjach w związku z epidemią: nie podawać ręki na powitanie, kichać i kaszleć w zgięcie łokciowe, często myć ręce mydłem przez minimum 30 sekund oraz ograniczyć wychodzenie z domu (np. robiąc zakupy w internecie). Uwag od syna jest tyle, że ojciec żartobliwie mówi do niego „tato”.
Spot kończy się planszą odsyłającą na rządową stronę internetową szczegółowo opisującą zasady bezpieczeństwa związane z epidemią.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kancelaria-premiera-szuka-posrednika-do-publikacji-kondolencji-i-nekrologow-w-rzeczpospolitej-naszym-dzienniku-i-gazecie-polskiej-codziennie,7170730183342209a ##
- Kiedyś rodzice uczyli nas stawiać pierwsze kroki, prowadzili za rękę. Teraz my możemy się zrewanżować i uczyć rodziców kształtować nowe zachowania, które pomogą im przetrwać w walce z wirusem. Nasz film pokazuje wzruszającą historię relacji ojca i syna, gdzie te role się odwracają. Jest zachętą do tego, żeby się wspierać nawzajem i doceniać, że mamy siebie - komentuje Natalia Dudek, autorka scenariusza spotu.

Spot przygotowano w ramach wspólnej kampanii kancelarii premiera, Ministerstwa Zdrowia i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Reżyserią zajął się Marek Dawid, a kreacją i realizacją - Fabryka Komunikacji Społecznej we współpracy z domem produkcyjnym Propeller Film.
W klipie wystąpili aktorzy Stanisław Banasiuk i jego syn Mateusz Banasiuk. Zaznaczono, że na planie zachowane zostały niezbędne środki ostrożności.
Klip jest emitowany od zeszłego piątku w kanałach telewizyjnych (TVP, Polsat, Trwam i Republika) oraz w internecie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/przez-koronawirus-inaczej-spedzimy-swieta-wielkanocne-badanie-nelsen,7170723956631169a ##
Ogłoszenia rządowe w prasie, ale nie w „Gazecie Wyborczej”
W połowie marca Ministerstwo Zdrowia udostępniło serię animowanych spotu informujących, jakie środki bezpieczeństwa zachowywać w związku z epidemią. Klipy emitowali publiczni i prywatni nadawcy telewizyjni i radiowi, a także wydawcy internetowi. Szef kancelarii premiera Michał Dworczyk dziękował mediom prywatnym za zaangażowanie się w tę akcję.

Od połowy marca Ministerstwo Zdrowia i kancelaria premiera często wykupują całostronicowe ogłoszenia prasowe, w których informują o kolejnych obostrzeniach wprowadzanych z powodu epidemii oraz działaniach rządu przeciw jej gospodarczym konsekwencjom. Ogłoszenia pojawiają się w prawie wszystkich dziennikach ogólnopolskich i wybranych tygodnikach, nie są natomiast publikowane m.in. w „Gazecie Wyborczej”, na co jej kierownictwo zwróciło uwagę już trzy tygodnie temu.
- Żeby była jasność w sprawie dzisiejszego ogłoszenia rządu o koronawirusie - „Wyborcza” nie dostała oferty jego zamieszczenia. Zapewniam, że dalibyśmy po kosztach - zapewnił na Twitterze Roman Imielski, wicenaczelny „Gazety Wyborczej”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/poradnik-dla-seniora-nowy-program-tvp-info-na-czas-pandemii-koronawirusa-opinie,7170723608675969a ##

W poniedziałek dziennikarz „GW” Wojciech Czuchnowski zwrócił uwagę, że nowe ogłoszenie wykupiono we wszystkich dziennikach ogólnopolskich oprócz „Wyborczej”.











