Ericsson prezentuje 10 najważniejszych trendów konsumenckich w 2012 r

Rok 2011 dobiegł końca. Dział Ericsson ConsumerLab określił główne trendy konsumenckie, które będą występować w roku 2012 i w latach następnych. Do najważniejszych można zaliczyć to, że połączenia sieciowe stały się równie ważne, co drogi i energia elektryczna oraz że media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości. Badania ConsumerLab dowodzą również, że dziś każdy może świadczyć usługi sieciowe. Polska jest jednym z krajów objetych badaniami w 2011r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Badania ConsumerLab pokazują, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której konsumenci zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki, kkkkkk

Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania ludzkich wartości i zachowań oraz sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Globalny program badawczy firmy Ericsson jest oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 ludzi w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich.

Michael Björn, dyrektor ds. badawczych w ConsumerLab, mówi: „Klienci czują się wśród aplikacji do smartfonów jak ryba w wodzie. Obsługa dotykowa i bezpośredni dostęp przez ikony maskują złożoność usług internetowych, więc użytkownicy mają ochotę eksplorować wiele nowych obszarów codziennego życia, które zyskują na komunikacji sieciowej — od przepisów kulinarnych po kontrolę przychodów. Nasze niedawno zakończone badanie nowych rynków wykazało, że nawet klienci, którzy po raz pierwszy mają telefon komórkowy, szybko stają się użytkownikami Internetu. Korzystanie z komunikacji sieciowej jest coraz ważniejszą częścią ich codziennego życia”.

 Oto 10 najbardziej widocznych trendów konsumenckich:

1. Komunikacja sieciowa króluje. Stała się tak ważna, jak powietrze, którym oddychamy. Konsumenci podają, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki, 

2. Każdy może świadczyć usługi sieciowe. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na nowe usługi. Internet umożliwia tworzenie nowych rozwiązań, na przykład aplikacji, zarówno firmom, jak i konsumentom.

3. Media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości. Media społecznościowe zwiększają skalę wykorzystywania zdjęć, wideoklipów i i utworów muzycznych, a obecnie także ułatwiają konsumentom ocenę rzetelności informacji przez udostępnianie komentarzy społecznych.

4. Telefony komórkowe odgrywają istotną rolę w życiu codziennym. Konsumenci najbardziej interesują się usługami mobilnymi bezpośrednio związanymi z najbliższym otoczeniem lub lokalnymi punktami usługowymi. 90% wszystkich właścicieli smartfonów zawsze nosi je ze sobą, natomiast tylko 80% podaje, że zawsze ma przy sobie pieniądze.

5. Przejrzystość jest większa niż prywatność. Ludzie przyzwyczajają się do tego, że ich życie jest przejrzyste, więc oczekują od firm i instytucji, że także one będą działać w sposób przejrzysty.

6. Przetwarzanie w chmurze ułatwia wiele spraw. Współużytkowanie informacji i posiadanie kilku urządzeń stale połączonych z Internetem staje się wśród konsumentów normą, co wywołuje wprowadzanie wielu usług opartych na przetwarzaniu w chmurze. Główną rolę odgrywa tu łatwość użycia.

7. Kobiety przyczyniają się do upowszechnienia smartfonów. Przeprowadzone przez nas w 2011 r. badanie użytkowników smartfonów wykazało, że z usług niszowych częściej korzystają mężczyźni, natomiast znacznie więcej kobiet korzysta z usług zwykłych, takich jak połączenia głosowe, SMS i Facebook. Przez aktywną integrację wykorzystywania wszystkich kanałów komunikacji w jednym urządzeniu kobiety przyczyniają się do popularyzacji smartfonów na rynku masowym.

8. Zakupy są łatwiejsze. Nasze badanie wykazało, że 67% użytkowników smartfonów jest zainteresowanych płatnościami mobilnymi. Płatności nie powinny być postrzegane oddzielnie, lecz muszą występować w kontekście codziennych zakupów — na przykład w połączeniu z informacjami o produkcie, punktami premiowymi, potwierdzeniami odbioru, a nawet w nawigacji centrów handlowych.

9. Ze wszystkim można się łączyć. Mobilna transmisja danych wyprzedziła połączenia głosowe w czwartym kwartale 2009 r. i zdublowała je w pierwszym kwartale 2011 r. Użytkownicy coraz częściej łączą się z Internetem i z obiektami w swoim otoczeniu, takimi jak samochody, automaty sprzedające, bramki biletowe itd.

10. W niepewnych czasach konsumenci chcą mieć kontrolę. W okresach niestabilności ekonomicznej lub gdy wydarza się katastrofa naturalna, na przykład trzęsienie ziemi, widoczny jest wzrost zainteresowania konsumentów usługami użyteczności publicznej, takimi jak dostawy wody i elektryczności. Podobnie zmiana wysokości dochodów netto wywołuje u konsumentów potrzebę kontroli korzystania z usług.

Informacje o Ericsson ConsumerLab

Ericsson ConsumerLab to jednostka badawcza, której główną ofertą są dogłębne analizy. Mamy przeszło 15-letnie doświadczenie w badaniach konsumenckich, które obejmują analizę ludzkich wartości i zachowań, w tym sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Nasze wyniki badań konsumentów są uwzględniane w strategii, marketingu i zarządzaniu produktami Grupy Ericsson. Nasza wiedza ułatwia operatorom wprowadzanie atrakcyjnych, dochodowych usług.

Pozyskujemy wiedzę realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich — które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi . Stosujemy zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Poświęcamy setki godzin na pogłębione wywiady i koncentrujemy się na grupach konsumentów z różnych kultur. Nasze badania obejmują ogólne trendy rynkowe i konsumenckie oraz pogłębione analizy określonych obszarów.

Aby być blisko rynku i konsumentów, zespół Ericsson ConsumerLab ma członków w większości regionów rynku firmy Ericsson. Jako część Grupy Ericsson doskonale rozumiemy rynek teleinformatyczny i związane z nim modele biznesowe. Ta szeroka wiedza jest czymś wyjątkowym i stanowi podstawę naszej wiarygodności i integralności. Widzimy pełny obraz, rozumiemy role jednostek i wiemy, co to oznacza dla przyszłych trendów i usług.

Miasta objęte najnowszym badaniem: Pekin, Berlin, Kair, Hongkong, Johannesburg, Londyn, Moskwa, Bombaj, Nowy Jork, Paryż, Sao Paulo, Seul, Szanghaj, Sztokholm, Tokio.

Regiony/rynki objęte najnowszym badaniem: Argentyna, Australia, Benin, Brazylia, Kamerun, Kanada, Chile, Chiny, Hongkong, Tajwan, Kolumbia, Kostaryka, Czechy, Egipt, Francja, Niemcy, Ghana, Gwatemala, Indie, Indonezja, Włochy, Japonia, Kenia, Malezja, Meksyk, Maroko, Holandia, Nowa Zelandia, Nigeria, Pakistan, Filipiny, Polska, Rosja, Arabia Saudyjska, Senegal, Singapur, RPA, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Tanzania, Tajlandia, Turcja, ZEA, Uganda, Wielka Brytania, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące