Ericsson we współpracy z didżejem Aviciim wyznacza nowe trendy w branży muzycznej

  • Konferencja prasowa dotycząca nowego projektu, z udziałem naszego gościa specjalnego, Asha, odbędzie się przy stoisku firmy Ericsson nr 13638 w hali głównej o godzinie 15:00 czasu PST
  • Ericsson we współpracy z super-didżejem i producentem muzycznym Aviciim stworzy pierwszy na świecie przebój metodą crowdsourcingu, wykorzystując nagrania, które od 9 stycznia mogą przysyłać fani
  • Studium przypadku wykazało, że branża muzyczna jest w czołówce pod względem wdrażania nowych modeli biznesowych usprawniających współpracę w społeczeństwie sieciowym

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ericsson nawiązał współpracę ze światowej sławy didżejem i producentem muzycznym o pseudonimie Avicii, aby pokazać, w jaki sposób społeczeństwo sieciowe sprzyja innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym.

„Społeczeństwo sieciowe” to używane przez firmę Ericsson określenie oznaczające świat, w którym łączność między ludźmi, miejscami i rzeczami w czasie rzeczywistym zmienia sposób funkcjonowania firm i korzystania z rozrywki. Branża rozrywkowa ma już na swoim koncie sukcesy we wdrażaniu nowych modeli biznesowych. Zaczęła od dystrybucji cyfrowej, aby teraz zrobić kolejne kroki w dziedzinie tworzenia i produkcji muzyki. Znakomitym tego przykładem jest nowy projekt,  który Ericsson wykorzysta w rozmowach z partnerami reprezentującymi inne branże.

Avicii jest młodym, progresywnym artystą, który zdążył już przetestować nowe sposoby pracy i tworzenia muzyki. Dzięki swoim dwóm nowym singlom, wydanym przez Universal Music Sweden, w krótkim czasie zyskał kilkadziesiąt milionów fanów tylko w mediach społecznościowych.  Ostatnio znalazł się na drugim miejscu w opublikowanym przez magazyn Forbes rankingu najbardziej wpływowych w branży muzycznej ludzi przed trzydziestką.

Projekt „Avicii x You” rozpocznie się na całym świecie 9 stycznia, gdy Avicii poprosi fanów i producentów z całego świata o przysyłanie plików muzycznych przez Internet. Didżej jako producent wykonawczy będzie odpowiedzialny za odpowiednie wykorzystanie otrzymanych treści, tj. linii basowych, efektów akustycznych, melodii, rytmów i partii wokalnych. W rezultacie powstanie pierwszy na świecie przebój stworzony metodą crowdsourcingu. Jego premiera odbędzie się 26 lutego.

„Bardzo się cieszę, że mogę zaprosić moich fanów do udziału w procesie tworzenia utworu” – mówi Avicii.  „W ten sposób wprowadzimy nową jakość w dziedzinie produkcji i dystrybucji, a prawdopodobnie również wykonania muzyki”.

„Realizując projekt »Avicii x You«, chcemy po raz kolejny zapoczątkować w naszej branży nowe trendy i jako jedni z pierwszych wykorzystać możliwości oferowane dziś przez technologie społecznościowe” – mówi Ash, menedżer i partner Aviciiego. „Mamy nadzieję, że w rezultacie Avicii zyska jeszcze większą popularność jako znakomity producent, a elektroniczna muzyka dance – nowych fanow. Udowodnimy, iż w tworzeniu przebojów mogą uczestniczyć nie tylko profesjonaliści. To projekt, który daje dużo radości. Inspiruje i angażuje społeczność internetową na całym świecie”.

„Rozwój technologii informatycznych i telekomunikacyjnych spowodował ogromne zmiany w branży muzycznej” – mówi Per Sundin, dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa Universal Music Sweden. „Dziś najważniejsze jest wykorzystanie nowych możliwości oraz sposobów produkcji, marketingu i dystrybucji muzyki. To bardzo ciekawy projekt, który zbliża do siebie artystów i fanów. Połączenie talentów didżeja Avicii i fanów muzyki oraz firm Ericsson i Universal Music przyspieszą zmiany w branży muzycznej”.

„Nasze doświadczenie we wdrażaniu i wspieraniu komunikacji mobilnej, sieci szerokopasmowych i usług w chmurze będzie w tym projekcie bardzo przydatne”.

 „Przewidujemy, że do roku 2018 ruch danych w sieciach komórkowych wzrośnie około 12-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym, głownie dzięki usługom rozrywkowym” – mówi Arun Bhikshesvaran, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson. „Ponadto, jak wynika z naszej publikacji »10 głównych trendów konsumenckich 2013«, rozrywka, współpraca i kreatywność społecznościowa mieszkańców wielkich miast oraz usługi w chmurze są najważniejszymi elementami rozwijającego się społeczeństwa sieciowego”.

„Będziemy realizować proces kreatywny wspólnie z didżejem Avicii, menedżerem  Ashem z firmy At Night Management oraz firmą Universal Music Sweden, co jest dla nas dużą atrakcją. Dzięki temu projektowi pokażemy również klientom, jak mogą przekształcać swoje przedsiębiorstwa. Współpraca z klientami i partnerami ułatwia nam realizację wizji sieciowego społeczeństwa" – podsumowuje Bhikshesvaran.

Więcej:

Forbes ranking, w którym Avicii został uznany drugim najbardziej wpływowym muzykiem poniżej 30 roku życia

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"