Jak wynika z danych firmy Kantar Media, w listopadzie br. całościowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych cennikowo wyniosły 230,25 mln zł, czyli o 24,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Listopad to kolejny miesiąc z rzędu, w którym wpływy reklamowe w tym segmencie zwiększyły się o ponad 20 proc. w skali roku. Z kolei w całym I półroczu br. ten wzrost wyniósł 13,9 proc. (więcej na ten temat).
W skali roku najbardziej wzrosły w listopadzie wpływy reklamowe Eski Rock (Grupa Radiowa Time) – o 69,5 proc., TOK FM (Agora) – o 60,9 proc. i „Trójki” (Polskie Radio) – o 47,8 proc. Natomiast liderujące zdecydowanie na rynku RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) cennikowo zarobiły z reklam odpowiednio 22,1 i 30,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jedyną z czołowych stacji, która zanotowała w skali roku spadek przychodów reklamowych, jest Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time). Rozgłośnia ta w listopadzie br. roku zarobiła z reklam 2 proc. mniej niż rok wcześniej.












