Eska2 z większą słuchalnością niż jej poprzedniczka

Po roku nadawania Eska2 zwiększyła liczbę słuchaczy aż jedną trzecią względem Supernovej, a udział w czasie słuchania zwiększył się o ponad jedną czwartą. W swojej grupie docelowej stacja notuje wzrosty o blisko połowę - wynika z raportu nadawcy.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Eska2 z większą słuchalnością niż jej poprzedniczka
Eska2

Radio Eska2 wystartowało 10 stycznia 2024 roku, zastępując w eterze Radio SuperNova. Ta druga stacja pod taką nazwą nadawała od maja 2021. Poprzednio na tych samych częstotliwościach słuchać można było Radia Wawa, które istniało od lutego 1992 roku. Cztery lata temu właściciel zdecydował się na zmianę nazwy, by nie kojarzyła się tylko z Warszawą, jednak ta operacja poskutkowała spadkiem słuchalności rozgłośni. 

Z kolei pod koniec 2023 roku informowaliśmy, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o zmianie nazwy radia SuperNova na obecną Eska2. Radio Eska2 to sieć 16 stacji lokalnych nadających naziemnie w 19 miastach Polski oraz w internecie. Gra wyłącznie polską muzykę – największe hity lat 80., 90. i współczesnych według autorskiej koncepcji, w formacie zbliżonym do Adult Contemporary. Slogan radia brzmi: „Najlepsze Polskie Hity”. Grupą docelową stacji są słuchacze w wieku 30-49 lat.

Wg najnowszych danych Radio Track, za okres listopada 2024 - styczeń 2025, po roku nadawania stacja gromadzi codziennie blisko 0,4 mln osób – to o 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem miało Radio SuperNova. Jest to jednocześnie najwyższy wynik tej grupy stacji od blisko 4 lat.

Kto słucha radia Eska2?

Co najmniej raz w tygodniu rozgłośnię włącza 1,7 mln osób, czyli aż o 73 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział w czasie słuchania Eski2 to obecnie 1 proc. i jest to wzrost rok do roku o 26 proc., natomiast w grupie docelowej wskaźnik ten wynosi już 1,4 proc. (wzrost o 48 proc.). Brand Eska2 rozpoznaje już co piąty Polak.

grafika

- Na sukces stacji złożyły się trafna i spójna koncepcja muzyczna, programowa i promocyjna. Udało nam się z sukcesem wykorzystać brand Eska i dodać mu nowych wartości, stawiając nie tylko na polską muzykę, ale też na angażujące akcje, plebiscyty i konkursy - przekazał mediom Piotr Rzepka, dyrektor programowy rozgłośni radiowych Grupy ZPR Media, w skład której wchodzi Eska2.

grafika

Słuchacze Eska2 to osoby dorosłe – blisko 60 proc. należy do targetu stacji, czyli są w wieku 30-49 lat. Zdecydowana większość jest dobrze wykształcona - 40 proc. posiada wykształcenie wyższe, drugie tyle – średnie. Ponad połowa należy do tzw. top managementu, czyli są to dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi i właściciele firm. Połowa żyje w gospodarstwach domowych, których miesięczny dochód wynosi ponad 7 tys. złe netto, tyle samo deklaruje też, że ich sytuacja materialna jest bardzo dobra, starcza im na wszystkie wydatki i nie muszą sobie niczego odmawiać.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?