Esport atrakcyjny dla marketerów

Esport pozwala docierać do grup docelowych, będących wyzwaniem dla marketerów, potwierdzają przedstawiciele PGE i Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Finały Polskiej Ligi Esportowej już w dniach 2 - 4 grudnia, w Esport Spot na warszawskim Powiślu, w Polsat Games, a przede wszystkim - na twitch.tv.

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:

Polska Liga Esportowa (PLE) od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego esportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa.

- To znacznie zwiększa możliwości komunikacji marketingowej, a partycypacja drużyn w umowach sponsorskich daje im impuls do rozwoju - wyjaśnia Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. - Pod tym względem jesteśmy w Polsce jednymi z pionierów, i nie mówię tu o esporcie, tylko o sporcie jako takim.

Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak np. product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game. Z tego drugiego formatu korzysta choćby PGE - sponsor tytularny Dywizji Mistrzowskiej, umieszczając swój branding na ścianach wirtualnych budynków, w których toczą się zmagania.

grafika

- PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. - Dzięki obecności w transmisjach i mediach społecznościowych oraz wspólnych akcjach specjalnych, PGE wzmacnia swoją rozpoznawalność w tej grupie docelowej i zyskuje doskonałą platformę do komunikacji naszych działań. Obecność PGE w Polskiej Lidze Esportowej pomaga rozwijać polski esport, a nam z kolei umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności z nasza ofertą.

Partnerem PLE jest także Polsat Games - to w studiu tego kanału zgromadzeni będą zawodnicy drużyn uczestniczących w finałowych LAN-ach (meczach rozgrywanych z przeciwnikami znajdującymi się fizycznie w tej samej przestrzeni). Jednak równie ważne, jak klasyczne transmisje telewizyjne będą streamingi meczów na żywo w kanale Polsat Games w serwisie twitch.tv.

grafika

Esport ma tę przewagę, że pozwala trafiać do grup docelowych, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych mediów. Poprzez PLE docieramy do fanów gier z informacjami o naszych produktach – potwierdza Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Totalizatora Sportowego.Ponadto esport idealnie rezonuje z tym, jak sami chcemy być postrzegani: dzięki transformacji technologicznej partnerstwa z branżą cyfrową idealnie współgrają ze strategią spółki.

Polska Liga Esportowa to jedna z wiodących polskich lig esportu: rywalizacji toczącej się za pomocą gier komputerowych. To branża warta w naszym kraju ok. 15 mln dolarów - i stale rosnąca. Platformą najważniejszych rozgrywek PLE jest gra Counter-Strike: Global Offensive. Odbywają się one w dwóch dywizjach, skupiających po 10 zespołów: PGE Dywizji Mistrzowskiej i LOTTO Dywizji Profesjonalnej. Jednym z wczesnych inwestorów PLE S.A. jest gwiazda NBA Marcin Gortat, w kwietniu tego roku do grona współwłaścicieli dołączył także Dawid Podsiadło.

grafika

Partnerami Polskiej Ligi Esportowej są: PGE, eWinner, Lotto, Lech Free, LG, Red Bull, Media Expert, Logitech, Pracuj.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"