Ilu widzów oglądało Euro 2024? „Wyniki przerosły nasze oczekiwania”

Finałowy mecz, w którym Hiszpania pokonała Anglię, zakończył mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Mecze emitowane w TVP1 obejrzało średnio 2,6 mln widzów, a w TVP2 - 1,4 mln, licząc także widzów poza domem. Hitami imprezy były spotkania z udziałem reprezentacji Polski, która odpadła po fazie grupowej, na podium znalazł się też finał turnieju.

Patryk Pallus, Dominik Senkowski
Patryk Pallus, Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Ilu widzów oglądało Euro 2024? „Wyniki przerosły nasze oczekiwania”

Euro 2024 trwało od 15 czerwca do 14 lipca br. Wszystkie mecze jako jedyna w Polsce pokazywała Telewizja Polska. 28 meczów transmitowanych w TVP1 obejrzało średnio 2,6 mln widzów (wszystkie dane wraz z pomiarem widowni OOH, czyli poza domem), co zapewniło stacji 22,91 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 25,23 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W TVP2 spotkania Euro 2024 (17 meczów) oglądało średnio 1,44 mln widzów, co dało stacji 14,09 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 15,93 proc. w 16-59. Z kolei kanał TVP Sport emitował wszystkie mecze turnieju z wyjątkiem części spotkań, które odbywały się równolegle pod koniec fazy grupowej. Spotkania na tej antenie gromadziły średnio 1,24 mln oglądających przy 11,66 proc. udziału w 4+

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oglądalności mistrzostw Europy. Mieliśmy (TVP Sport - przyp.) rekordowe udziały dzienne 5 lipca, gdy uzyskaliśmy 7,97 proc. w grupie +4 oraz 9,37 proc. w grupie 16-59. Do tego rekordowe udziały tygodniowe w tygodniu 17-23 czerwca. To było 4,91 proc. w całej grupie i 5,69 proc. w komercyjnej. Ponadto zaliczyliśmy rekord udziałów w czerwcu - 3,31 proc. w całej grupie oraz 3,66 proc. w komercyjnej. Średnia oglądalność każdego meczu w TVP Sport to około mln widzów, co naprawdę nas cieszy. Można nawet powiedzieć, że te wyniki przerosły nasze oczekiwania - mówi Witualnemedia.pl Jakub Kwiatkowski, dyrektor TVP Sport.  

Mecz Polska-Holandia hitem Euro 2024

Największą widownią cieszył się mecz Polska-Holandia, który na TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio 9,1 mln widzów, co zapewniło obu stacjom 68,54 proc. udziału.

Na drugim miejscu znalazło się spotkanie Polska-Austria z widownią wynoszącą 8,76 mln osób w Jedynce i TVP Sport (67,79 proc. udziału).

Na podium znalazł się jeszcze finał, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1. Mecz ten przyciągnął przed ekrany 7,28 mln widzów, czyli ponad połowę osób mających włączony wtedy telewizor.

grafika

W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook – 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram – 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok – 91 mln - podała TVP w komunikacie. 

Średnia widownia wszystkich meczów Euro 2020, które odbyło się rok później, pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,23 mln osób (mecze w Jedynce miały 2,68 mln widzów, a spotkania w Dwójce - 1,42 mln). Na antenie TVP Sport spotkania Euro 2020 oglądało 764 tys. osób. Dane Euro 2020 nie obejmują jednak widowni poza domem (OOH).  

Patryk Pallus, Dominik Senkowski
Autor artykułu:
Patryk Pallus, Dominik Senkowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"