Europejska kampania producentów opon TyreAWARE podnosi świadomość użytkowników

Wczorajsza konferencja prasowa zainaugurowała w Polsce europejską kampanię TyreAWARE. Jest ona wspólnym projektem producentów opon i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), którego członkiem jest Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Jej cel to uświadamianie jak ważne jest dbanie o opony i pokazanie, że jest to łatwe. Informacje o najlepszych praktykach skierowane są m.in. do kierowców, sprzedawców opon oraz organizacji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego. Elementem kampanii jest strona www.tyreaware.org.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 - Nie możemy w samochodzie poprawić układu ABS ani ESP, pasów bezpieczeństwa czy poduszek powietrznych, ale montaż i odpowiednie dbanie o opony to najprostszy sposób na zwiększenie bezpieczeństwa na drodze – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu PZPO.

Na konferencji zaprezentowano zarówno portal internetowy jak i broszurę „TyreAWARE czyli praktyczne informacje o oponach”, skierowaną do serwisów samochodowych i kierowców. Będzie ona dostępna w serwisach oponiarskich. Znajdziemy w niej informacje dotyczące przechowywania i transportu opon, głębokości bieżnika i właściwego ciśnienia w oponach, fakty i dane na temat opon zimowych oraz czasu użytkowania opon itp. 

Jacek Pryczek dodał również, że często „zainteresowanie” użytkowników oponą ogranicza się tylko do dwóch czynności: zakupu i wymiany. Niestety większość kierowców zapomina o bardzo ważnym aspekcie dotyczącym przechowywania i należytego dbania o opony. Większość użytkowników myśli o nich zbyt rzadko a przecież np. zbyt niskie ciśnienie powoduje wiele negatywnych implikacji, jak np. wzrost temperatury samej opony, co jest jednym z wrogów jej integralności.

ETRMA zwraca również uwagę na przechowywanie opon, ponieważ często największe zniszczenia mają miejsce w przypadku nieprawidłowego przechowywania. Należy również pamiętać o tym, że jeśli samochód stoi w jednym miejscu, nie jest użytkowany, opona również niszczeje. Dlatego tak ważne jest, żeby regularnie uruchamiać dany pojazd. Pamiętajmy również, żeby korzystać z dobrego serwisu, nie zostawiać naszego samochodu w rękach amatorów.

Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO zaprezentował także nową stronę www.pamietajooponach.pl, na której znajdują się porady dotyczące bezpieczeństwa jazdy w okresie wiosenno-letnim. – Warto, żeby każdy kierowca od czasu do czasu wszedł na nasza stronę i przypomniał sobie 12 zasad, dzięki którym podróże samochodem będą przyjemnością zamiast wspomnieniem traumatycznej przygody – dodał Piotr Sarnecki. 

Kampania europejska jest pomysłem członków ETRMA, którzy zauważyli, że wielu kierowców jest niedoinformowanych w kwestii użytkowania opon czy szerzej przemysłu oponiarskiego. Cele kampanii to zwiększenie świadomości, że wartość użytkowa i parametry opon nie zmniejszają się wraz z upływem czasu, jeśli tylko potrafimy o nie prawidłowo zadbać, poprawienie zrozumienia roli kierowców w doborze opon i w dbaniu o nie, pokazanie wkładu przemysłu oponiarskiego w zrównoważony rozwój i korzyści dla społeczeństwa. 

Piotr Sarnecki zaprezentował broszurę „TyreAWARE czyli praktyczne informacje o oponach”, będącą podstawowym elementem informacyjnym kampanii. Składa się ona z następujących rozdziałów tematycznych – transport i przechowywanie opon, głębokość bieżnika, prawidłowe ciśnienie, opony zimowe, fakty i dane na temat czasu użytkowania opon, fakty na temat koła zapasowego, wymiana opon na nowe (dostępna na stronie www.tyreaware.org)

 Wraz ze stroną www.pamietajooponach.pl PZPO uruchomiło również profil na facebook’u „Pamiętaj o oponach”, który warto odwiedzać.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"