Hasło marki Twix „Two is more than one”, które wystartowało w 2025 r. zastąpiło wcześniejszy przekaz, opierający się na motywie rywalizacji pomiędzy lewym a prawym batonem. Nowy slogan ma na celu skupienie się na idei współpracy, wspólnoty raz z radości posiadania wszystkiego naraz, bez konieczności wyboru (lewy czy prawy?).
W ten sposób marka chce trafić do młodszego pokolenia, które ceni sobie maksymalizm, różnorodność i kulturę “mash-upów”, czyli łączenia różnych doświadczeń zamiast wybierania jednej opcji.

Nowe cyfrowe narzędzie Twix Harmoniser to WhatsAppowa funkcja, która dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji, pozwala użytkownikom przekształcić swoją wiadomość głosową na WhatsApp w “harmonijny przekaz”, polegający na przekształceniu nagranego przez siebie pojedynczego głosu w dwugłos, czyli dwa zsynchronizowane głosy.
Wystarczy, że użytkownicy nagrają wiadomość głosową (mówioną lub śpiewaną) i wyślą ją poprzez WhatsAppa do Twixa. W odpowiedzi otrzymają swoje nagranie, ale przetworzone przez AI. Nagranie będzie brzmiało jak dwugłos.
Celem narzędzia jest pokazanie, że nawet najbardziej rozczarowującą wiadomość głosową można przekazać w przyjemniejszy sposób.
Marka celuje w młodszego konsumenta
Ta aktywacja to kolejny krok w ambicjach Twixa, by dotrzeć do osób poniżej 35. roku życia – notatek głosowych używa regularnie 37 proc. osób w wieku 18-34 lat. Dzięki współpracom z influencerami i sponsorowanym działaniom w social mediach, Twix chce stać się idealnym wyborem dla osób, które muszą przekazać trudną wiadomość, a która może nie być łatwo przyjęta.

Kampania wystartowała w całej Europie i jest wspierana przez spot video. Reżyserem filmu jest Tim Bullock, który humorystycznie pokazuje sytuacje, w których narzędzie Twix Harmoniser sprawdza się idealnie, np. partnerka porzucająca partnera, korzystająca z wiadomości głosowej – dwugłosu.
Marketing oparty na kulturze
„Wraz z nową platformą, coraz bardziej celowo angażujemy się w marketing oparty na kulturze. Wiemy, że codziennie na WhatsApp wysyłanych jest ponad 7 miliardów wiadomości głosowych. Wiedząc, że nasza grupa docelowa korzysta z tej funkcji każdego dnia, chcieliśmy się z nimi pobawić, dodając do tego ‘dwójkowość’ Twixa. Rezultat: nowa kreatywna aktywacja, która pozwala ludziom odkrywać ‘Two is more than one’ w unikalny, twixowy sposób” – powiedział Fabio Ruffet, VP Brands & Content w Mars Wrigley.

Ben Stilitz i Colin Booth, dyrektorzy kreatywni adam&eveDDB stojący za pomysłem, uważają że: „To ekscytujące angażować konsumentów w innowacyjny sposób. Twix Harmoniser wykorzystuje siłę ‘dwójkowości’ i przenosi ją w zaskakujące, zabawne i niezwykle melodyjne miejsce. Teraz nawet najbardziej rozczarowująca wiadomość głosowa może stać się czymś przyjemnym”.
Twix Harmoniser, zadebiutował we Francji i Niemczech, jest wspierany przez działania PR oraz współprace z twórcami i reklamy na platformach Meta.











