Evian, Dove i Internet Explorer z najpopularniejszymi reklamami 2013 roku na YouTube (wideo)

Serwis AdWeek podał ranking 10 najchętniej oglądanych reklam w 2013 roku na YouTube. W pierwszej trójce znalazły się spoty marek Evian, Dove i Microsoft.

jj
jj
Udostępnij artykuł:

W dziesiątce najpopularniejszych reklam na YouTube w br. według AdWeeka zabrakło miejsca dla takich reklam jak niedawny spot Turkish Airlines z Kobe Bryantem i Leo Messim (zobacz go i przeczytaj więcej) oraz słynnego już „The Epic Split” Volvo z Jean Claude’em Van Damme’em (bardzo chętnie parodiowanego przez internautów - zobacz szczegóły), mimo że zebrały one o wiele większą liczbę odsłon niż niektóre spoty znajdujące się w zestawieniu.

AdWeek tłumaczy jednak, że aby zakwalifikować się do rankingu, reklamy musiały zebrać znaczącą liczbę organicznych wyświetleń na samym YouTube. W ten sposób w rankingu znalazły się spoty, które faktycznie przykuły uwagę widzów, a nie tylko te, które były często emitowane jako pre-rolle przed innymi filmami.

W konsekwencji czołową trójkę utworzyły reklamy wody mineralnej Evian, kosmetyków Dove i przeglądarki Internet Explorer. Ten pierwszy do 10 grudnia zanotował 67,7 mln wyświetleń, podczas gdy dziesiąty w rankingu spot Audi obejrzano 10,7 mln razy.

Lista dziesięciu najchętniej oglądanych reklam na YouTube w 2013 roku wg Adweeka

10. Audi, Prom

Klient: AudiNazwa kampanii: PromAgencja: Venables Bell & PartnersData umieszczenia na YouTube: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YouTubie (wg stanu z 10 grudnia) : 10 752 192

9. Volkswagen, Get In. Get Happy

Klient: VolkswagenAgencja: Deutsch LANazwa kampanii:  Get In. Get HappyData umieszczenia na YT: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YT: 14 778 736

8. RAM, Farmer

Klient: RAMAgencja: The Richards GroupNazwa kampanii: FamerData umieszczenia na YT: luty 2013Ilość wyświetleń na YT: 16 675 564

7. Geico, Hump Day

Klient: GeicoAgencja: MartinNazwa kampanii: Hump DayData umieszczenia na YT: maj 2013Ilość wyświetleń na YT: 19 039 341

6. Kmart, Ship My Pants

Klient: KmartAgencja: DraftfcbNazwa kampanii: Ship My PantsData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 20 189 400

 

5. PooPourri.com, Girls Don't Poop

Klient: PooPourri.comAgencja: Harmon BrothersNazwa kampanii: Girls Don't PoopData umieszczenia na YT: wrzesień 2013Ilość wyświetleń na YT: 20 699 831

4. Pepsi Max, Test Drive

Klient: Pepsi MaxAgencja: TBWA\Chiat\DayNazwa kampanii: Test DriveData umieszczenia na YT: marzec 2013Ilość wyświetleń na YT: 39 784 132

3. Microsoft Internet Explorer, Child of the '90s

Klient: MicrosoftAgencja: Microsoft with Column FiveNazwa kampanii: Child of the '90sData umieszczenia na YT: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YT: 47 971 316

2. Dove, Real Beauty Sketches

Klient: DoveAgencja: Ogilvy BrazilNazwa kampanii: Real Beauty SketchesData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 59 553 696

1. Evian, Baby and Me

Klient: EvianAgencja: BETCNazwa kampanii: Baby and MeData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 67 571 969

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"