W dziesiątce najpopularniejszych reklam na YouTube w br. według AdWeeka zabrakło miejsca dla takich reklam jak niedawny spot Turkish Airlines z Kobe Bryantem i Leo Messim (zobacz go i przeczytaj więcej) oraz słynnego już „The Epic Split” Volvo z Jean Claude’em Van Damme’em (bardzo chętnie parodiowanego przez internautów - zobacz szczegóły), mimo że zebrały one o wiele większą liczbę odsłon niż niektóre spoty znajdujące się w zestawieniu.
AdWeek tłumaczy jednak, że aby zakwalifikować się do rankingu, reklamy musiały zebrać znaczącą liczbę organicznych wyświetleń na samym YouTube. W ten sposób w rankingu znalazły się spoty, które faktycznie przykuły uwagę widzów, a nie tylko te, które były często emitowane jako pre-rolle przed innymi filmami.

W konsekwencji czołową trójkę utworzyły reklamy wody mineralnej Evian, kosmetyków Dove i przeglądarki Internet Explorer. Ten pierwszy do 10 grudnia zanotował 67,7 mln wyświetleń, podczas gdy dziesiąty w rankingu spot Audi obejrzano 10,7 mln razy.
Lista dziesięciu najchętniej oglądanych reklam na YouTube w 2013 roku wg Adweeka
10. Audi, Prom
Klient: AudiNazwa kampanii: PromAgencja: Venables Bell & PartnersData umieszczenia na YouTube: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YouTubie (wg stanu z 10 grudnia) : 10 752 192
9. Volkswagen, Get In. Get Happy
Klient: VolkswagenAgencja: Deutsch LANazwa kampanii: Get In. Get HappyData umieszczenia na YT: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YT: 14 778 736
8. RAM, Farmer
Klient: RAMAgencja: The Richards GroupNazwa kampanii: FamerData umieszczenia na YT: luty 2013Ilość wyświetleń na YT: 16 675 564

7. Geico, Hump Day
Klient: GeicoAgencja: MartinNazwa kampanii: Hump DayData umieszczenia na YT: maj 2013Ilość wyświetleń na YT: 19 039 341
6. Kmart, Ship My Pants
Klient: KmartAgencja: DraftfcbNazwa kampanii: Ship My PantsData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 20 189 400
5. PooPourri.com, Girls Don't Poop
Klient: PooPourri.comAgencja: Harmon BrothersNazwa kampanii: Girls Don't PoopData umieszczenia na YT: wrzesień 2013Ilość wyświetleń na YT: 20 699 831
4. Pepsi Max, Test Drive
Klient: Pepsi MaxAgencja: TBWA\Chiat\DayNazwa kampanii: Test DriveData umieszczenia na YT: marzec 2013Ilość wyświetleń na YT: 39 784 132
3. Microsoft Internet Explorer, Child of the '90s
Klient: MicrosoftAgencja: Microsoft with Column FiveNazwa kampanii: Child of the '90sData umieszczenia na YT: styczeń 2013Ilość wyświetleń na YT: 47 971 316

2. Dove, Real Beauty Sketches
Klient: DoveAgencja: Ogilvy BrazilNazwa kampanii: Real Beauty SketchesData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 59 553 696
1. Evian, Baby and Me
Klient: EvianAgencja: BETCNazwa kampanii: Baby and MeData umieszczenia na YT: kwiecień 2013Ilość wyświetleń na YT: 67 571 969











