Sporządzając ranking StatSocial brała pod uwagę liczbę osób tworzących sieć obserwujących konkretne konto, a także fakt kim są sami obserwujący. Na tej podstawie wyliczano odpowiedni wskaźnik.
- W naszym zestawieniu przyjęliśmy metodologię, w której liczba obserwujących dane konto nie jest decydująca - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Politico Michael Hussey, CEO StatSocial. - Możesz mieć na przykład tylko trzech followersów, ale jeśli tymi osobami są Ashton Kutcher, prezydent Obama i Bill Gates, to będziesz wysoko w rankingu.
Twórcy listy brali także pod uwagę inne czynniki, na przykład to jaki procent obserwujących dane konto jest zainteresowany polityką. Im było ich więcej, tym wyższą pozycję w rankingu zajęło konkretne nazwisko. Hussey podał jako przykład Ariannę Huffington, współtwórczynię serwisu Huffington Post, która pomimo tego, że ma na Twitterze ponad 1,8 mln obserwujących zajęła w zestawieniu dopiero 5 miejsce. Powodem jest fakt, że tylko 7,7 proc. followersów Huffington odwiedza internetowe serwisy o tematyce politycznej.

Na liście najbardziej wpływowych dziennikarzy politycznych na Twitterze zabrakło polskich nazwisk. Pierwsza dwudziestka rankingu wygląda następująco:
1. Ezra Klein, Vox2. Nate Silver, FiveThirtyEight3. Mike Allen, Politico4. Ben Smith, BuzzFeed5. Arianna Huffington, Huffington Post6. Paul Krugman, The New York Times7. Chris Cillizza, The Washington Post8. Glenn Greenwald, The Intercept9. Dave Weigel, Bloomberg Politics10. Mark Knoller, CBS News Radio11. Michelle Malkin, Twitchy12. Andrew Malcolm, Investor's Business Daily13. Donna Brazile, CNN and ABC News14. David Corn, Mother Jones15. Matt Drudge, Drudge Report16. Matthew Yglesias, Vox17. Katrina vanden Huevel, The Nation18. Jonathan Martin, The New York Times19. Sam Stein, Huffington Post20. David Frum, The Atlantic











