Zmiany w Facebooku. Użytkownicy zdecydują o prawach do komentarzy i kształcie Aktualności

Facebook wprowadza nowe narzędzia do kontroli treści w Aktualnościach. Użytkownicy wskażą osoby mogące komentować ich posty publiczne. Właściciele kont mogą też sprawdzić dlaczego widzą konkretne treści w Aktualnościach i dostosować kształt Newsfeedu do własnych preferencji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Facebook na bieżąco wprowadza zmiany w swoim serwisie, które z jednej strony mają zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z platformy, z drugiej zaś dostosować ją do oczekiwań użytkowników. W ostatnim czasie Facebook wprowadził nowe zasady funkcjonowania grup, zapowiedział także nowe mechanizmy chroniące prawa autorskie.

Komentarze na nowo

Teraz Facebook powiadomił, że wprowadza nowe narzędzia do kontroli treści w Aktualnościach. Serwis uruchamia nowe narzędzie, umożliwiające lepszą kontrolę materiałów  udostępnianych na platformie. Od teraz dla każdego użytkownika możliwe będzie wskazanie osób, mogących komentować posty publiczne, określając czy będzie to każdy, kto widzi post, czy tylko oznaczone osoby i strony.

Po opublikowaniu konkretnego wpisu jego autor może zdecydować, czy będzie on komentowany powszechnie przez wszystkich, czy też możliwość komentowania zostanie ograniczona do obserwowanych profili i stron lub tylko tych wspomnianych przez użytkownika w poście.

grafika

Facebook zaznacza, że dodając możliwość dostosowania grona komentujących daje właścicielowi konta kontrolę nad rozmowami prowadzonymi pod jego postami publicznymi i pozwala mu ograniczyć niepożądane interakcje.

grafika

Także osoby publiczne, twórcy i marki mogą określić grono osób komentujących ich posty publiczne, zwiększając tym swoje poczucie bezpieczeństwa i poszerzając przestrzeń konstruktywnej dyskusji ze swoją społecznością.

Kontrola Aktualności

Facebook zaznacza, że aby pomóc użytkownikom w odkrywaniu nowych i pasujących do ich zainteresowań materiałów proponuje w Aktualnościach posty z takich stron i grup, których oni jeszcze nie obserwują.

Posty proponowane są głównie na podstawie takich kryteriów jak zaangażowanie na platformie, powiązane tematy i lokalizacja. Ponieważ są to konta spoza listy obserwowanych, Facebook musi przestrzegać szeregu zasad dotyczących materiałów polecanych użytkownikom.

grafika

Według zapowiedzi po wprowadzeniu zmian pod proponowanymi materiałami będzie widoczny przycisk „Dlaczego to widzę?”, gdzie użytkownik dowie się dlaczego dana publikacja została mu zasugerowana.

grafika

Jak wyjaśnia Facebook o tym jakie posty proponowane wyświetlają się w Aktualnościach decyduje kilka czynników:

Aktywność na platformie: dana publikacja może zostać zaproponowana, jeśli inne reagujące na nią osoby należą do tej samej grupy lub obserwują tę samą stronę, albo  skomentowały ten sam post.

Powiązane tematy: jeśli użytkownik wykazuje na platformie zainteresowanie danym zagadnieniem, może znaleźć wśród proponowanych publikacji inne posty na ten temat.  

Lokalizacja: wśród proponowanych postów widnieją także te, które zostały opublikowane lub skomentowane przez użytkownika z okolicy.

grafika

Zgodnie z zapowiedzią użytkownik może też sam określić co ma być wyświetlane i udostępniane w Aktualnościach - wystarczy dostosować preferencje Aktualności oraz ustawienia prywatności w aplikacji.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"