Polskie media w News Page Index Facebooka. „Dostęp do unikalnych narzędzi i wiarygodność”

Od wtorku polscy wydawcy mogą brać udział w stworzonym przez Facebook projekcie o nazwie News Page Index. Ma on zapewniać mediom potwierdzenie ich wiarygodności wśród użytkowników i reklamodawców, lepsze dotarcie do odbiorców na Facebooku, a także dostęp do unikalnych narzędzi oferowanych przez serwis. - To ważny krok na drodze do identyfikacji i wyróżnienia stron na Facebooku, których główną aktywnością jest publikowanie treści informacyjnych. Obecność stron w rejestrze umożliwi nam też łatwiejsze i szybsze udostępnianie im nowych, stworzonych dla nich produktów - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Hajek, strategic partner manager w News Partnerships, Facebook.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Polskie media w News Page Index Facebooka. „Dostęp do unikalnych narzędzi i wiarygodność”

News Page Index (NPI) to projekt wprowadzony przez Facebook pilotażowo w 2018 r. i rozwijany przez ostatnie 2 lata. W założeniach ma on ułatwiać mediom dotarcie do większej liczby użytkowników serwisu oraz potwierdzenie własnej marki wśród odbiorców oraz reklamodawców. To z kolei pozwala na osiąganie wyższych przychodów z obecności na Facebooku.

Polskie media w NPI

Do tej pory projekt NPI był dostępny dla wybranych języków, wśród nich jest m.in. angielski, hiszpański, francuski, szwedzki, norweski, niemiecki czy grecki.

Teraz Facebook poinformował Wirtualnemedia.pl o tym, że do grona mediów obecnych w NPI mogą dołączyć także wydawcy publikujący treści po polsku. Proces rejestracji polskich mediów wystartował we wtorek na stronie Facebooka.

Szczegóły dotyczące NPI, wymagań oraz korzyści czekających wydawców wyjaśnia w rozmowie z nami Marcin Hajek, strategic partner manager w News Partnerships, Facebook.

- Wprowadzenie rejestru stron mediów informacyjnych (News Page Index) to ważny krok na drodze do identyfikacji i wyróżnienia stron na Facebooku, których główną aktywnością jest publikowanie treści informacyjnych - tłumaczy Marcin Hajek. - Kierujemy go do wydawców mediów informacyjnych, w tym gazet, elektronicznych wydań magazynów i programów telewizyjnych, ale nie dla osób fizycznych. Dołączenie do tego katalogu wymaga przejścia procesu rejestracji i spełnienia określonych wytycznych. Między innymi, strona musi zweryfikować dane rejestracyjne firmy i domenę, być aktywna w ciągu ostatnich 90 dni, istnieć od co najmniej 90 dni i nie może wielokrotnie udostępniać fałszywych informacji. Ponadto, do katalogu stron z wiadomościami nie są przyjmowane zgłoszenia dotyczące np.: stron związanych z indywidualnymi dziennikarzami, a treści na nich publikowane powinny być wynikiem pracy wieloosobowej redakcji.

Według zapowiedzi wydawcy, którzy zgłaszają do rejestracji swoje strony publikujące wiadomości, zobowiązani są do potwierdzenia sprawowania kontroli nad firmą i ich tożsamości, przestrzegania standardów społeczności Facebooka oraz zasad dotyczących stron i zasad obowiązujących na platformie. Strony, które zdecydują się reklamować i zarabiać na platformie, muszą stosować się także do zasad dotyczących reklam i monetyzacji treści.

- Poza tym strona musi tworzyć przede wszystkim materiały dziennikarskie informujące o bieżących wydarzeniach lub przekazujące inne istotne informacje, nie mające charakteru parodii ani satyry - zaznacza Hajek. - Strony muszą również cytować rzetelne źródła informacji lub linkować do nich. Strona powinna również publikować treści autorskie, które nie są tworzone przez użytkowników ani agregowane z innych stron internetowych i przekazywać w sposób przejrzysty informacje o autorach lub redaktorach (np. pełne imię i nazwisko autorów w części biogramowej lub autorów i redaktorów na liście pracowników).

Nasz rozmówca wyjaśnia też czego mogą oczekiwać polscy wydawcy którzy zostaną zarejestrowani w NPI. - Obecność stron w rejestrze stron mediów informacyjnych umożliwi nam łatwiejsze i szybsze udostępnianie im nowych, stworzonych dla nich produktów - zapowiada Hajek. - Na przykład strony wydawcy i redakcje z katalogu NPI otrzymają dostęp do narzędzia CrowdTangle pomagającego monitorować wiadomości na platformie.  Eksperymentujemy także z rozwiązaniami, pozwalającymi udostępniać użytkownikom Facebooka więcej informacji dotyczących wydawców, między innymi ich zasad redakcyjnych czy ścieżek weryfikacji faktów. Wydawcy będą mogli też skorzystać z przycisku kontekstowego w Aktualnościach, prowadzącego do ich polityk weryfikacji informacji wydawców, polityk etycznych, polityk dotyczących sprostowań, informacji o właścicielach i finansowaniu oraz składzie osobowym redakcji. Wreszcie, zarejestrowane strony uzyskują dostęp do wersji beta funkcji Facebook Subscription Messaging, a także WhatsApp Business API.

Według przedstawiciela Facebooka należy jednak zaznaczyć, że proces rejestracji strony publikującej wiadomości to nie to samo, co weryfikacja strony w celu uzyskania niebieskiego oznaczenia potwierdzającego weryfikację. Proces rejestracji strony publikującej wiadomości nie wpływa też w żaden sposób na dystrybucję treści w Aktualnościach.

Co NPI oznacza dla reklamodawców i użytkowników? - Obie grupy skorzystają na tym wdrożeniu - zapewnia Hajek. - Użytkownicy będą czuć się pewniej, gdy w nowych produktach i funkcjach dotyczących wiadomości zobaczą trafnie dobrane treści ze stron publikujących tego rodzaju materiały. Łatwiej będzie też uzyskać więcej informacji o źródle danej wiadomości i zdecydować, czy jest wiarygodna.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"