Zapowiadając wprowadzenie nowych narzędzi Facebook zaznaczył, że twórcy publikujący w tym serwisie mogą zarabiać coraz więcej na reklamach.
Firma podaje, że od 2019 do 2020 r. grupa twórców zarabiających miesięcznie na swoich treściach ekwiwalent w wysokości 10 tys. dol. wzrosła o 88 proc., z kolei rzesza osób otrzymujących za własne materiały kwotę tysiąca dol. miesięcznie zwiększyła się o 94 proc.

Łatwiejsze zarobki na wideo
Teraz Facebook poinformował o tym, że wprowadza nowe rozwiązania związane z monetyzacją treści w serwisie. Jednym z nich jest rozszerzenie dostępności reklam typu in-stream. Aby uzyskać dostęp do możliwości zarabiania na reklamach w materiałach wystarczy teraz, że strona osiągnie łącznie przynajmniej 600 tys. minut wyświetleń dowolnych nagrań w ciągu ostatnich 60 dni. Musi też posiadać pięć lub więcej zapisanych filmów.
Facebook informuje, że możliwość zarabiania na reklamach zyskują obecnie autorzy krótszych materiałów wideo. Reklamy in-stream mogą być emitowanie w trakcie filmów trwających tylko minutę. Facebook zastrzega, że w wypadku takiego rozwiązania w materiale wideo musi znaleźć się fragment o długości 30 sekund, który nie będzie zawierał żadnej reklamy. Z kolei w filmach o długości przynajmniej trzech minut łączny przekaz reklamowy nie może być dłuższy niż 45 sekund.

Według zapowiedzi z myślą o twórcach krótszych form w najbliższych tygodniach Facebook rozpocznie testowanie funkcjonalności umożliwiającej zarabianie za pomocą naklejek reklamowych w Relacjach. Początkowo testy tego rozwiązania będą prowadzone tylko w Stanach Zjednoczonych.
Ostatnie rozwiązanie przewidziane przez Facebooka polega na możliwości nadawania reklam in-stream w trakcie transmisji na żywo. Z tego narzędzia będą mogli jednak skorzystać jedynie twórcy spełniający konkretne kryteria - przynajmniej 60 tys. minut transmisji obejrzanych przez użytkowników w ciągu ostatnich 60 dni.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.











