Nagrody Facebook Awards są przyznawane od 2012 r. za kampanie przygotowane na Facebooku lub ze wsparciem tej platformy społecznościowej. W tegorocznej edycji konkursu Facebook odszedł od formuły znanej z lat poprzednich i wprowadził nowe kategorie:Laugh - prace wywołujące uśmiech i dobre samopoczucie, marka zapada w pamięć dzięki solidnej dawce humoruCry - pomysły zmuszające do myślenia, refleksji i spojrzenia z innej perspektywy, najważniejsza jest historia angażująca odbiorcówLove - kampanie rozbudzające miłość do marki, uderzają w czuły punkt i chwytają za serceWow -innowacyjne pomysły, które wytyczają nowe ścieżki obecność marki na platformach FacebookaAct - kampanie wywołujące zmianę w zachowaniu ludzi, która ma realny i mierzalny wpływ na sprzedaż lub pokrewne wskaźniki
W komunikacie przesłanym do serwisu Wirtualnemedia.pl Facebook informuje, że w obecnej edycji konkursu Love była najpopularniejszą kategorią - zgromadziła niemal połowę wszystkich zgłoszeń.

Organizator zwraca też uwagę na rosnącą rolę botów w komunikatorze Messenger - wykorzystano je w wielu najlepiej ocenianych kampaniach z Europy, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i USA. Z kolei kategoria Wow zgromadziła najbardziej kreatywne przykłady wykorzystania nowoczesnych technologii na Facebooku i Instagramie. Wiele z kampanii eksperymentowało z zaangażowaniem odbiorców w czasie rzeczywistym.
Wśród laureatów Facebook Awards 2017 znalazła się agencja DDB&tribal Warszawa, której kampania #IWelcome-Live dla Amnesty International została nagrodzona w kategorii Cry. Ta sama kampania została także wyróżniona w kategorii Love. To już drugi raz gdy DDB&tribal Warszawa zdobywa nagrodę Facebook Awards - poprzednio agencja triumfowała w 2015 r. za kampanię dla linii lotniczych LOT.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Waligóra, executive creative director w DDB&tribal Warszawa zdradza kulisy kreacji zwycięskiej kampanii.

- Pierwszy eksperyment zorganizowaliśmy w maju 2016 r. w Berlinie - wspomina Maciej Waligóra. - Powstał z niego film, który osiągnął fenomenalny wynik i poruszył ludzi na całym świecie. W odpowiedzi na nieliczne komentarze, że emocje w filmie są wynikiem montażu i pracy reżysera, w listopadzie 2016 r. zorganizowaliśmy podobne eventy w czterech miejscach świata i pokazaliśmy je „na żywo" na Facebooku.
Waligóra podkreśla, że tak powstała pierwsza globalna kampania społeczna Live wykorzystująca dostępne technologie i trendy w komunikacji.
- Możliwość jednoczesnego dotarcia z uniwersalnym komunikatem do widowni na całym świecie stała się dużo łatwiejsza dzięki możliwości transmitowania przekazu Live. Jest to niezwykle przydatne narzędzie zwłaszcza przy planowaniu kampanii społecznych, które z reguły mają bardzo małe budżety. Facebook Awards dla Amnesty International to dla nas wyróżnienie i wspaniała wiadomość - przyznaje Waligóra.

Poniżej lista wszystkich kampanii nagrodzonych na Facebook Awards 2017 w poszczególnych kategoriach (nazwa kampanii, agencja, klient, region).

ActAnonymous Friend, J. Walter Thompson, Alcoholics Anonymous, LATAMCareculator, R/GA, jet.com, NAHungerithm, Clemenger BBDO Melbourne, Snickers, APACMashiMachine, Leo Burnett Mexico, 4pelagatos, LATAMThe Adventures of Little Brush Big Brush, R/GA London, Unilever - Signal, APACYour Name Saves, Leo Burnett, Donate Life America, NA
Cry#IWelcome-Live, DDB &tribal Warsaw, Amnesty International, EMEAEvan, BBDO New York, Sandy Hook Promise, NAGone Girl, Facebook Creative Shop, Justice and Care, APACThe DNA Journey, momondo A/S, momondo A/S, EMEA
LoveAll That We Share, TV 2 Danmark A/S, TV 2 Danmark A/S, EMEA

Playstation Search for Greatness, BBH New York, Sony Interactive Entertainment Inc., NAPocket Patrol, Leo Burnett, Samsung Australia, APACWe Are Here, Airbnb, Airbnb, NA
LaughFacebook Not Live, Barton F Graf, Tomcat Rodent Control / The Scotts Miracle-Gro Company, NA
Litbaits, Dieste, The Wild Detectives, NALittle Caesars Facebook Surprises, Barton F Graf 9000, Little Caesars, NAShoes: Impossible, TBWA KOREA, ABC-MART Korea, APACSpanish Lessons, Alma DDB., Netflix, NA

Wow#comeonin, DDB, Sydney Opera House, APAC
InstantDJ, BBDO New York, Bacardi, NAMade in a Minute, BBDO New York, Lowe's, NAMr. Robot Season 2 Digital Launch, ISL (StrategyLabs), USA Network, NAOut of Office Travelogue, The Monkeys Pty Ltd, Qantas, APAC











